1. Home
  2. Nieuws
  3. Digital marketing manager

Digital marketing manager

Oud-Hotelmanagementstudent Sebastiaan Viezee is digital marketing manager bij Stork Corporate en verzorgt de digitale communicatie van het bedrijf. Zonder zijn netwerk had hij niet op deze plek gezeten. 

Sebastiaan: “Bij Stork Corporate focus ik me voornamelijk op de website, die dringend een update nodig heeft. De website is als het ware het probleemkindje van het bedrijf en ik ben aangenomen om bijvoorbeeld klantgerichte teksten te schrijven. Al snel bleek echter dat er structurele fouten in de website zitten. Daarom heb ik complete renewal van de site geadviseerd.”

Communiceren en delegeren

Sebastiaan: “Ik ben druk in overleg met de webbouwer in Ierland en met alle productlijnen om goede teksten en ontwerpen te krijgen. Ik zoek naar leuke features en tools die de site gebruiksvriendelijker maken, zodat de marketeers hun informatie straks zelf kunnen uploaden. Uiteraard ben ik ook druk met SEO om de vindbaarheid te vergroten, op dit moment met name door het geven van instructies voor het schrijven van teksten. Als de nieuwe website straks staat, wordt dit verder uitgebouwd. Gelukkig is Stork een internationaal bedrijf met een grote naam, de meeste mensen zoeken daarom direct op de naam Stork. Hierdoor worden maandelijks 20.000 bezoekers naar de website geleid.”

Tip: zorg voor een goed netwerk

Sebastiaan: “Toen mijn werkzaamheden bij mijn vorige werkgever wegens economische redenen wegvielen, heb ik direct mijn netwerk aangesproken. Hierdoor sprak ik iemand die in de board zit bij Stork. Zonder mijn netwerk was ik nooit bij Stork terecht gekomen. Ik ben in mijn studententijd altijd fanatiek geweest in het studentenleven, dit helpt om je netwerk neer te zetten en jezelf te leren kennen. Hier kom je ver mee, een goed netwerk helpt echt. Ook de instelling die je meekrijgt op Tio, onder meer door de manier van omgaan met elkaar en met de docenten, helpt zeker. Het informele, persoonlijke contact met docenten neem je mee richting je leidinggevenden. Dat brengt je in deze tijd verder dan de afstandelijkheid en gereserveerdheid die vroeger tussen docenten en studenten en werkgevers en werknemers gebruikelijk was.”

Volg Sebastiaan op LinkedIn

Lees meer over: alumni, manager, marketing