1. Home
  2. Marketing en Communicatie
  3. Waarom deze studie?

Marketing en Communicatie mbo

Nieuw-stickerBOL - crebocode: 25727

Waarom kiezen voor Marketing en Communicatie?

Waarom kiezen voor Hogeschool Tio en de opleiding Marketing en Communicatie? Omdat je je specialiseert in een vakgebied dat staat te springen om young professionals zoals jij. En omdat Hogeschool Tio behoort tot de beste hogescholen van Nederland. 

Hieronder lees je waarom studenten voor deze top-opleiding bij Hogeschool Tio kiezen.

Veelzijdige opleiding

Bij de mbo4-opleiding Marketing en Communicatie word je breed opgeleid. Van vormgeving tot eventmanagement en van teksten schrijven tot woordvoering.

Tio aan kop

Tio's opleidingen gaan al jarenlang aan kop in verschillende rankings, zoals de Keuzegids Mbo. Daarmee ben je verzekerd van kwalitatief goed onderwijs!

Mbo4 in 1 of 2 jaar

Je kunt je mbo4-diploma na vmbo al in 2 jaar halen. En na mbo of havo kun je je mbo4-diploma zelfs in 1 jaar op zak hebben.

Internationaal

Veel studenten lopen stage in het buitenland. Ook maak je kennis met interculturele communicatie en ontwikkel je je Engels en een vreemde taal naar keuze.

Leren door doen

Ruim 60% van de onderwijstijd staat in het teken van de praktijk: leerzame projecten, twee (internationale) stages en vaardigheidstrainingen.

Interessante projecten

Wat een goede mediaboodschap is, dat ontdek je in de PR-week. Ook onderzoek je tijdens dat project hoe je vlijmscherpe interviewvragen stelt. En tijdens het project Outdoor leer jij je medestudenten supergoed kennen. Ga jij de uitdaging aan?

Uitstekende werkgelegenheid

Met het mbo4-diploma Marketing en Communicatie kun je aan de slag in diverse functies en branches. Denk aan redacties, online bureaus, het bedrijfsleven of multinationals. Je hebt veel kans op een baan.

Kleine klassen

Je volgt de lessen met maximaal 16 studenten en vaardigheidstrainingen met 10. Het gewogen gemiddelde over het studiejaar 2020-2021 is – over heel Tio gemeten – 8 studenten per les. Je krijgt persoonlijke aandacht en iedereen kent je bij naam. Je bent bij Tio geen nummer.

Samenwerking branche

Tio werkt nauw samen met brancheverenigingen zoals de Sales Management Association en de E-commerce Foundation, zodat het studieprogramma naadloos aansluit bij de laatste trends en ontwikkelingen.

Veel studiebegeleiding

De studiecoaches en docenten begeleiden jou optimaal. Je krijgt gemiddeld zo’n 28 tot 30 contacturen per week in het eerste en tweede jaar. Naast ondersteuning tijdens deze lesuren kun je kiezen voor huiswerkbegeleiding. Ook bij projecten en stages staan de docenten voor je klaar.

Breed inzetbaar

Je diploma is waardevol alle branches. Je wordt breed opgeleid en kunt in veel verschillende bedrijfstakken aan de slag.

Lesgarantie

Lessen die uitvallen worden gegarandeerd ingehaald. 

Keuzevrijheid

Tijdens de opleiding kun je allerlei keuzes maken: waar je stage gaat lopen, wat je rol wordt bij projecten en welk keuzedeel je kiest.

Hoogwaardig diploma

Tio staat garant voor de kwaliteit en het eindniveau van het onderwijs, zodat je er zeker van kunt zijn dat je straks een waardevol diploma hebt.

Hbo-bachelor in 2 jaar na mbo

Na mbo Marketing en Communicatie kun je in slechts 2 jaar je bachelor Communicatie en PR bij Tio halen. Zo kun je na vmbo in vier jaar zowel het mbo4- als het hbo-diploma halen. Daarnaast is het mogelijk om door te stromen naar de andere hbo-opleidingen van Tio.

Associate degree in 1 jaar na mbo

Na mbo Marketing en Communicatie kun je ook kiezen voor één van de Associate degree-opleidingen (Ad) van Tio. Het Ad-diploma van de opleiding Communicatie en PR kun je al in 1 jaar halen.