Studieprogramma
Bij een masterstudie ligt de focus op de theorie. Onderzoek, kennisvergaring en strategie zijn hierbij de belangrijkste pijlers.
Research
Je ontwikkelt onderzoeksvaardigheden, leert op een systematische wijze analyseren en bronnen te raadplegen en leert hoe je deze vaardigheden vervolgens kunt toepassen. Met een mastertitel op zak kun je bedrijven helpen om nieuwe uitdagingen aan te gaan en om problemen van verschillende kanten te belichten.
Analytisch en strategisch denken
Vooruitdenken is een must in het bedrijfsleven. Door cases op verschillende manieren te benaderen en innovatief te denken kun je het verschil maken. Je bedenkt strategieën om het bedrijf verder te helpen en zet uitdagingen om in kansen.
Internationaal succes
Ook als je internationale ambities hebt, is een masterstudie een goede keuze. Je leert hoe je verschillende culturen het beste kunt managen en hoe je de juiste talenten op de juiste plek kunt zetten. Bovendien zijn de meeste masters Engelstalig, waardoor je je beheersing van de Engelse taal naar een nog hoger niveau kunt tillen.
Zelfstandigheid
Tijdens je master werk je veel zelfstandig. Uiteraard werk je soms in teams, maar bij de theoretische vakken en tijdens het schrijven van je masterthesis wordt een grote mate van zelfstandigheid van je gevraagd. Een mooie uitdaging en een leerzame ervaring met het oog op de toekomst.

Oud-studenten aan het woord



Vakkenpakket
Er zijn in zowel binnen- als buitenland ontzettend veel masters om uit te kiezen. Om je een indruk te geven, vind je hieronder een selectie van de vakken die je kunt verwachten als je kiest voor een master.
Master international event management
Master international event management
- Event marketing
- Event project management
- Events policy & practice
- Experience economy
- Globalisation, society & culture
- Innovation creativity
- International events, partnerships, sponsorship & funding
- Live media industry
- Management strategy in a global business environment
- Master thesis
- Research methods
- Strategic management
- Study trips
MBA business
MSc marketing communication
MSc marketing communication
- B2B marketing
- Brand and product management
- Case studies
- Consumer psychology
- Cross-cultural communication
- Current issues in communication
- Entrepreneurship
- Franchising
- Innovation management
- International strategic management
- International finance management
- Leadership and organizational behaviour
- Market assessment
- Master thesis marketing
- Public relations
Master international hotel management
Master international hotel management
- Benchmark studies
- Business game
- Case studies
- Communication skills
- Cross-cultural communication
- Entrepreneurship
- Financial planning
- HRM
- Innovation management
- Master thesis
- Multi-unit management
- Real estate
- Society and culture
- Study trips
- Trend watching
MSc leisure & tourism
MSc leisure & tourism
- Experience marketing
- Imagineering
- Leisure, tourism and globalization
- Leisure in public and private spaces
- Master thesis
- Research methods
- Sustainable development
- Tourism experiences
- Tourism destination management