1. Home
  2. Nieuws
  3. Marketinglessen uit de praktijk

Marketinglessen uit de praktijk

Corien Plaisier geeft de vakken Marketing, Corporate Communicatie en Internationale marketing. 

Corien: “Na mijn HEAO CE ben ik in 1988 in het bedrijfsleven terecht gekomen. Ik heb altijd al willen leren lesgeven om mijn kennis over te kunnen dragen. Zelf heb ik tijdens mijn studie het meest gehad aan docenten die uit de praktijk kwamen en hun ervaringen met ons deelden. Dat wilde ik ook!"

Praktijkervaring inzetten

“Ik heb mijn master Brand Management gehaald om een brevet van vermogen in handen te hebben. Ik werkte toen al vele jaren voor dezelfde werkgever en wilde er zeker van zijn dat mijn kennis up-to-date was. Sinds 2011 heb ik een eigen marketingadviesbureau en ik richt me nu specifiek op advocatenkantoren en notarissen. Daarnaast heb ik een online leeromgeving voor starters opgericht, starterstip.nl, over hoe je je als merk kunt profileren." 

Compliment geeft een kick

“Met mijn masterdiploma op zak kon ik als docent bij Tio aan de slag. Ik leer studenten om de theorie in praktijkperspectief te zetten. Vanuit je eigen ervaring kun je je kennis anders neerzetten. Je merkt tijdens het lesgeven echt verschil tussen hangen in de les bij theorie en echt luisteren bij praktijkvoorbeelden. Ik leer zelf ook veel van het lesgeven. Om de boodschap over te brengen moet je je beperken tot datgene wat er echt toe doet. Dan blijft het hangen. En als je dan van een student te horen krijgt dat het zo’n leuke les was, dan geeft dat echt een kick. Daar doe je het voor.”

Praktisch ingesteld en verantwoordelijkheden

“Tio-studenten zijn praktisch ingesteld en krijgen, bijvoorbeeld tijdens hun stage, veel verantwoordelijkheden die ze ook echt aankunnen. Over het algemeen vinden ze theorie leren best lastig, maar in de beroepspraktijk zijn ze erg waardevol.”  

Volg Corien op LinkedIn

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies