1. Home
  2. News
  3. Succesful Strategic Marketer at TJIP

From business student to succesful Strategic Marketer at TJIP

He develops and implements marketing campaigns, advises managers and directors on matters related to marketing and communication and organises (international) tradeshows and events. Not that long ago, Wessel Heikens was still studying International Business Management at Tio. Things can move fast.  

Working at a “platform engineer”

Wessel earned his degree at Tio Amsterdam. He was one of the first batch of graduates of the International Business Management bachelor. Today, he works as a Strategic Marketer at TJIP in Delft. Wessel: “TJIP is a “platform engineer.” It specialises in the development of end-to-end software platforms for organisations in the banking and mortgage sector. On top of that, TJIP is also a “platform investor,” which means we take over, optimise and run other platforms.” 

Strategic and operational

Wessel is an important strategic and operational link in the organisation. “I am responsible for the development and execution of marketing and communication activities. I advise sales managers, product managers and the board of directors about matters related to marketing and communication. I also come up with, develop and implement campaigns.”

Styling, proposition, revenue models

He continues: “I also organise (international) tradeshows and events, I am responsible for defining and safeguarding the corporate identity and I oversee third parties. I especially love takeover projects: I think along about the new styling, proposition and often revenue models. I do this together with a team of strategists and several external parties. I am there to make sure everything goes well.”

Marketing in practice

Wessel’s positions as a Strategic Marketer ties in well with his bachelor in business. Wessel: “Tio’s combination of practical experience and theoretical knowledge really pays off when you first start your professional career. By actually putting everything into practice, you truly begin to learn what marketing means and what its added value is for a commercial organisation like TJIP.”

Plans for the future

Wessel is ambitious and has his eye on the future, although he feels right at home in Delft for now. “I am developing a solid commercial foundation. In my position, I come into contact with different internal and external aspects of the organisation, which allows me to discover where my passion and talents lie.”


Aan de slag bij ‘platform engineer’

In 2015 haalde Wessel, als eerste lichting afgestudeerden van de opleiding International Business Management, zijn diploma aan Tio Amsterdam. Inmiddels werkt hij als Strategic Marketeer bij TJIP in Delft. Wessel: “TJIP is een ‘platform engineer’, gespecialiseerd in het bouwen van end-to-end softwareplatforms voor bedrijven binnen de bancaire en hypothecaire sector. Daarnaast is TJIP een ‘platform investor’, wat betekent dat wij andere platforms overnemen, verbeteren en exploiteren.” 

Strategisch en operationeel

Wessel is strategisch en operationeel een belangrijke schakel binnen de organisatie. “Ik ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van marketing- en communicatieactiviteiten. Ik adviseer salesmanagers, productmanagers en de directie over marketing en communicatie. Verder bedenk, ontwikkel en implementeer ik campagnes.”

Styling, propositie, verdienmodellen

Hij vervolgt: “Verder organiseer ik (internationale) beurzen en events, ben ik verantwoordelijk voor het bepalen en bewaken van de corporate identity en stuur ik derden aan. Leuke projecten zijn de overnames; je denkt dan mee over de nieuwe styling, propositie en vaak ook verdienmodellen. Je doet dit samen met een team van strategen en een aantal externe partijen, waarbij jij fungeert als 'spin in het web’ om alles in goede banen te leiden.” 

Marketing in de praktijk

Wessels functie als Strategic Marketeer sluit goed aan bij zijn opleiding International Business Management. Wessel: “Je merkt dat je in het begin veel hebt aan de combinatie tussen de praktische ervaring en theoretische kennis van Tio. Door er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan, leer je pas echt wat marketing betekent en wat de toegevoegde waarde van marketing is voor een commerciële organisatie als TJIP.”

Toekomstplannen

Wessel is ambitieus en kijkt vooruit, maar zit voorlopig nog goed op zijn plek in Delft. “Momenteel bouw ik een mooie commerciële fundering op. In mijn functie heb ik te maken met verschillende facetten van het bedrijf, zowel intern als extern, waardoor ik erachter kom waar mijn passie en talent liggen.”

Follow Wessel on LinkedIn.