1. Home
  2. Nieuws
  3. Accountmanager bij Coca-Cola

Accountmanager bij Coca-Cola

Anouk Slond, oud-studente van Hogeschool Tio, begon als rayonmanager bij Coca-Cola en maakte razendsnel promotie. Inmiddels werkt ze als key accountmanager en overtuigt ze de horeca van Nederland van de kracht van het bekendste merk van de wereld. “Ik ben er trots op om voor dit bedrijf te mogen werken.”

“Als key accountmanager ben ik verantwoordelijk voor de grote klanten binnen de horeca in Noord-Holland, met Amsterdam als epicentrum. In Nederland zijn er slechts acht mensen in deze functie, het is dus een vrij unieke plek. Ik beheer een klantenbestand met bestaande klanten en prospects en bezoek gemiddeld tien bedrijven per week. Ik kan mijn tijd helemaal zelf indelen, dat werkt heel prettig.”

Accountmanager = netwerken

“Omdat mijn klanten binnen de horeca te vinden zijn, werk ik regelmatig ’s avonds. Ik ben aanwezig bij borrels en evenementen en breid zo mijn netwerk verder uit. Ik haal veel energie uit de creativiteit die Coca-Cola me biedt en uit de diversiteit van het werk. De ene dag zit ik bij het Hilton hotel en de volgende dag bij Pathé of in een bekende club. Ik vind het persoonlijke contact met mensen erg belangrijk, zo kom je erachter wat belangrijk is voor de klant en welke meerwaarde we als Coca-Cola kunnen bieden. Er is ook ruimte om maatwerk reclamecampagnes voor klanten te doen, ontzettend leuk.”

Trots op Coca-cola

“Coca-Cola is een waanzinnig merk. Ik ken weinig merken die zo krachtig zijn. Onlangs is er een onderzoek uitgevoerd en daaruit bleek dat Coca-Cola wereldwijd het bekendste merk is. Als je dan bedenkt hoe Coca-Cola is ontstaan, dan is dat een geweldig verhaal. Coca-Cola stond dan ook al lange tijd op mijn verlanglijstje. Ik ben hier begonnen als rayonmanager maar had al direct de ambitie om door te groeien. Dat werkt bij een Amerikaans bedrijf anders dan bij een Nederlands bedrijf. Er worden scorecards bijgehouden waarop per jaar je ontwikkeling wordt gemonitord. De Amerikaanse invloed is dus zeker te merken. Bij een multinational als deze draait het om cijfers en handel. Wie wil groeien, moet constant resultaten laten zien: de markt bewerken, doelstellingen halen. Het is een competitief bedrijf, maar dat houdt je scherp. Ik ben er trots op om voor dit bedrijf te mogen werken.”

Lees meer over: manager