De minor Ondernemerschap: alleen voor innoverende en ondernemende studenten! Voor deze minor creëerden studenten een originele start-up, waarbij ze alle activiteiten die komen kijken bij het opzetten van een bedrijf zelf uitvoeren. Van onderzoek en ontwikkeling tot inkoop, productie, marketing en financiële administratie. Welke start-up heeft de meeste potentie? Daar komen we vandaag achter, tijdens de spannende finale.
Elf weken hard werken
De afgelopen elf weken hebben de studenten van de minor Ondernemerschap hard gewerkt om een eigen onderneming op te starten. “Het is een leuke minor waarin je wordt uitgedaagd om soms buiten je comfortzone te gaan. Superleuk dat we in de finale staan!” vertelt studente Jessica Hendriks. Niels van Dam vult aan: “Werken in een groep om iets te creëren dat uiteindelijk ook lukt geeft een fantastisch gevoel. En leuk dat er in deze aparte coronasituatie alsnog een finale wordt gehouden!”
Vernieuwende concepten
Dat de studenten hard hebben gewerkt, is te zien: studenten presenteren veel innovatieve ideeën; van poffertjes tot duurzame spenen:
- Team Bakery’s Babes bedacht een box vol afgewogen ingrediënten, zodat jij thuis jouw favoriete taart of muffins kunt bakken. Speciaal voor als je het lastig vindt om recepten uit te zoeken en om ervoor te zorgen dat je nooit te veel koopt!
- Flixeco: de duurzame variant van de houdbaarheidsssticker! Na grondig onderzoek kwam team Flixeco erachter dat niet-duurzame en moeilijk af te halen houdbaarheidsstickers een struikelpunt zijn in iedere keuken. Daarom ontworpen ze Flixeco: houdbaar, betrouwbaar en duurzaam.
- Bambinoe is dé vervanger van de plastic babyfopspeen. Dit innovatieve en duurzame product is volledig gemaakt van bamboe en rubber. Plastic is bij deze speen verleden tijd; beter voor het milieu én baby!
- The Powerpoff Girls gaan aan de slag met veganistische poffertjes, gemaakt van sojaproducten en chiazaad. Of je nu veganist bent of niet: deze poffertjes zijn voor iedereen even lekker! Wij kunnen in elk geval niet wachten om deze poffertjes in de foodtruck op een festival te proberen…
- Evenementenbureau Rensive Events maakt van alle speciale momenten in het leven een evenement op maat, en overtreft daarmee alle verwachtingen. Dat heeft studente Eveline Renssen al ruimschoots bewezen tijdens het organiseren van haar eerste evenement. Hierna was ze niet alleen een evenementenbureau, maar nam ze ook het artiestenmanagement op zich!
Jury onder de indruk
Juryleden Marianne Nelisse (strategisch adviseur en coach) en Emile Langerak (Eigenaar Ondernemerschap Academy) waren onder de indruk van de presentaties: knap hoe alle finalisten deze opdracht hebben aangepakt en wat ze allemaal hebben geleerd! Maar er kan er maar een de winnaar zijn. Het winnende concept heeft zich in de praktijk al bewezen met ongeveer 400 verkochte items en marketingtechnisch zijn ze heel erg sterk: gefeliciteerd Bakery Babes!
Borrel op afstand
Studenten Célia Piers, Isabel Scholten, Julia Sintenie en Roos van Harten van het winnende team zijn enorm blij met deze overwinning en gaan het snel vieren tijdens een borrel op anderhalve meter afstand. Wat ze met het prijzengeld gaan doen? “Dat is nog niet zeker, misschien wel investeren in het verder uitbreiden van ons bedrijf!”