1. Home
  2. Louis Meisen bij Ramon Beuk

Louis Meisen bij Ramon Beuk 

Nog maar net afgestudeerd en nu al een eigen cateringbedrijf én freelancen bij topkok Ramon Beuk. En dan tussen de bedrijven door evenementen organiseren en werken in de snelle reclame-wereld. Oud-student Hotel- en Eventmanagement Louis Meisen draait zijn hand er niet voor om. “Ik wil vooral heel veel plezier houden in het werk en uitdagingen aangaan.”


Ramon Beuk

Een aantal jaren geleden is Louis begonnen bij Culipro, het bedrijf van Ramon Beuk. “Eerst achter de bar, maar toen ik aangaf dat ik graag de keuken in wilde, kreeg ik een intensieve training van de chef zelf. Nu werk ik freelance als kok en verzorg workshops voor particulieren en bedrijven.”


De workshops

“Ik neem de gasten mee naar een mooie keuken en dan gaan ze zelf aan de slag met de zogenaamde black box. Met de ingrediënten in de black box kun je de mooiste gerechten op tafel zetten. Ik leid de avond, geef tips en zorg ervoor dat de gasten een mooie avond hebben.“ Het is niet gemakkelijk voor een kok om workshops te geven. “Je moet kunnen loslaten, de creativiteit aan anderen kunnen overlaten. Je moet communicatief vaardig zijn, commercieel zijn, de filosofie kunnen overdragen én kunnen zorgen voor entertainment.” Over de filosofie van Culipro zegt Louis: “Je moet niets op een bepaalde manier doen. En het mag mislukken. Dan doen we het gewoon opnieuw. Het is mooi om te zien hoe het samen iets neerzetten grenzen tussen de mensen wegneemt. Eten is simpelweg het belangrijkste onderdeel van een evenement. Bij Culipro staat alles in het teken van culinaire ervaring.”


Ondernemer

Louis heeft ook een eigen cateringbedrijf, Shizo Catering. “Ik cater bij mensen aan huis, vertel ze over de producten en laat daarbij ook filmpjes zien bijvoorbeeld. Niet teveel opsmuk, maar gewoon goed. Alles wat ik doe is maatwerk, het is dus arbeidsintensief, maar wel heel leuk om te doen. In juni ga ik bijvoorbeeld met vijftig mannen ‘back to basic’ koken in een weiland.”


Reclameman en eventmanager

De link tussen zijn werk voor Ramon Beuk en zijn cateringbedrijf is duidelijk, maar daarnaast heeft Louis ook een reclamecampagne opgezet voor tandpastamerk Sensodyne en organiseert hij komende zomer een evenement. “Ik vind heel veel dingen leuk om te doen. Ik moet nog een beetje mijn weg hierin vinden, maar zolang het me lukt om de concepten puur te houden en ik niet hoef in te leveren aan kwaliteit, vind ik het prima.” De focus ligt de komende jaren wat Louis betreft op zijn cateringbedrijf. “Over tien jaar hoop ik een mooi cateringbedrijf te hebben met koks in dienst die het land doorcrossen. Ik zie mezelf dan meer als de ondernemer achter het concept. Ik wil vooral heel veel plezier houden in het werk en uitdagingen aangaan.”

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies