1. Home
  2. Over Tio
  3. Tio-studenten maken indruk op Greetz

Tio-studenten maken indruk op Greetz

Tio’s e-commerce studenten maken indruk op opdrachtgever Greetz tijdens e-commerce week. 


Tijdens de finale van de e-commerce week in Amsterdam vliegen de vaktermen je om de oren. Voor een buitenstaander misschien onbegrijpelijk, maar niet voor de studenten E-commerce Marketing Sales. Integendeel; ze weten waar ze het over hebben. Als volleerd e-commerce managers adviseren ze de online verrassingenplatform Greetz in flitsende presentaties over hun app en mobiele website. Opdrachtgever Greetz: “Hier gaan wij absoluut mee aan de slag!”

 

Breng advies uit aan Greetz

De finale van de e-commerce week was het slotstuk van een intensieve maar leerzame week. Op maandag kregen de studenten de opdracht te horen die ze voor Greetz mochten uitvoeren: schrijf een advies om binnen drie maanden meer reviews van 4 of 5 sterren te krijgen voor de app. “We hebben onderzoek gedaan, veel gebrainstormd, gingen op bedrijfsbezoek bij Greetz en mochten e-commerce experts interviewen”, vertelt marketingstudente Annemarijn van Rossum. “Heel leuk om dit voor een echte opdrachtgever te mogen doen!”

 

Leerzame week

De studenten hebben veel geleerd deze week. Studente Michelle Kanters: “De theorie van het afgelopen anderhalf jaar konden we deze week in de praktijk brengen. Het was heel intensief, maar ook erg leerzaam. Ik heb vooral geleerd hoe belangrijk het is goed te luisteren naar de opdrachtgever. En dat je je richt op de data. Niet zo maar aannames doen, maar je houden aan de cijfers.”

 

Fijne samenwerking met Tio

Voor Greetz was het niet de eerste keer dat ze samenwerkten met studenten, wél dat ze samenwerkten met Tio. En dat bevalt ze goed. Opdrachtgever Greetz: “We hebben geweldige ideeën gehoord. Team 2, met studenten van Tio Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht, heeft uiteindelijk gewonnen omdat ze aan de slag gingen met enkele fundamentele problemen.” Vooral van het gebruik van de ASO-theorie (App Store Optimalization) waren de heren van Greetz onder de indruk. “Hier kunnen we wat mee. We gaan hier absoluut mee aan de slag!”


Benjamin Tugendhaft, Olivier Croockewit, Michelle Kanters, Janice Drok, Milan Meijers en Jimmy Bisschops gefeliciteerd!

 

Echte opdrachtgever

Het winnende team ging uiteraard niet naar huis met lege handen. Op uitnodiging van Greetz mogen de studenten een keer een dagje achter de schermen kijken bij Wehkamp: het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld. Ook ontvingen ze een tegoedbon voor een escape room. Een eerste reactie van Michelle Kanters, van het winnende team: “Heel gaaf dat we gewonnen hebben. We hebben goed geluisterd naar de klant, en de doelstelling goed voor ogen gehouden. Dat het om een echte opdrachtgever gaat, maakt het wel heel bijzonder!”


Tio-studenten E-commerce Marketing Sales op bezoek bij Greetz