1. Home
  2. Over Tio
  3. Inspirerende sprekers tijdens de kick-off

Inspirerende sprekers tijdens de kick-off

Een inspirerend begin van het nieuwe studiejaar voor de studenten van Tio. Op de allereerste studiedag kregen studenten van alle Tio-vestigingen gastcolleges van professionals uit de branche. “Erg leuk dat dit georganiseerd wordt. En ook wel een beetje spannend.”


De studenten kregen studiegerichte gastcolleges van o.a. Vacansoleil, de Rabobank, KLM, Niehe Media, Park Hotel, Axxicom, ArkeFly, Djoser, Food Inspiration, TravMagazine, marketinggoeroe Wouter de Vries, ondernemer Paul Ross en gastvrijheiddeskundige Michael Bunink. De studenten zijn erg enthousiast: “Erg leuk dat dit door Tio georganiseerd wordt. Het zijn inspirerende sprekers die echt een boodschap willen overbrengen, dat maakt het interessant. Maar het is ook wel een beetje spannend, zo’n eerste keer.’


Enkele inspirerende quotes:


Dennis Murre, Vacansoleil: “Glamping is de toekomst. Om het op dit vlak te kunnen maken, moet je een gastgerichte, flexibele, zelfstandige en internationaal georiënteerde teamplayer zijn met doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel.”


Wilko Ouwerkerk, Rabobank: “Toen de oogst in Amerika tegenviel door droogte, maakten de Amerikaanse boeren de meeste winst. Grondstoffen doen het bij schaarste goed op de financiële markt. Geld verliezen is overigens makkelijker dan geld verdienen. Van 100 euro een tientje maken betekent een verlies van 90%. Maar als je van 10 euro weer 100 euro wilt maken, dan moet je 900% verdienen.”


Erwin van Lambaart, Niehe Media: “Er zijn drie factoren voor succes: 1. Het gaat er niet om wat je weet, maar hoe je het inzet. 2. Het gaat er niet om wat je weet, maar om je persoonlijkheid. 3. Je moet niet alleen je eigen team, maar ook je baas managen. Als deze factoren hanteert en als je passie hebt voor wat je doet, kun je de beste worden. Maar het duurt even voor je zover bent. It’s not about being the big boss today, it’s about being the big boss tomorrow.”


Wouter de Vries, marketinggoeroe: “Een banaan is een geweldig marketinginstrument. Iedereen, van Rusland tot Mexico, kent de banaan en weet hoe een banaan eruit ziet. De banaan is bekender dan de Mc Donalds. Een banaan heeft maar een nadeel: hij ziet eruit als alle andere bananen. Hoe onderscheid je je van anderen? Door een blauwe banaan te worden. Dan val je op. Bedenk waarin je uit wilt blinken, droom erover en vecht ervoor.”


Check ook de foto’s van de kick-off!



C:\Documents and Settings\m.veldhuis\Bureaublad\Kick-off september 2012\Kick-off_2012_1.JPG


C:\Documents and Settings\m.veldhuis\Bureaublad\Kick-off september 2012\Kick-off_2012_4.JPG


C:\Documents and Settings\m.veldhuis\Bureaublad\Kick-off september 2012\Kick-off_2012_8.JPG