1. Home
  2. Over Tio
  3. Kick-off: let the year begin!

Kick-off: let the year begin!

Jaarlijks trapt Hogeschool Tio het studiejaar af met een inspirerende kick-off dag. Studenten van alle Tio-vestigingen krijgen gastcolleges van professionals uit de branche die alles weten over ‘what’s in en what’s out’. De studenten zijn enthousiast: “Het is de ultieme manier om een goed beeld te krijgen van een toekomst in de hotellerie,- toerisme- en eventbranche. We hebben er zin in!”

De studenten kregen
studiegerichte gastcolleges van o.a TUI, KLM, Douwe Egberts, Niehe Media, de Sundio Group, Food Inspiration, ArkeFly, Axxicom, Servatos Vermogensmanagement, Carlton President hotel en B-conversational. De sprekers zijn het met elkaar eens: de beleveniseconomie staat centraal!

Enkele inspirerende quotes:

Hans Steenbergen, Food Inspiration: “Marketing is about creating ambassadors for your brand. It’s all about ‘story telling’: creating meaningful experiences for people. Be different. Open your mind, think about the impossible and make it possible!”


http://www.tio.nl/fotografie/introductie_studiejaar/Kick-off_2013/Tio_Kick-off_dag_2013%20(5).jpg



Steven van Belleghem, B-Conversational: “By 2020 we will be communicating by video’s and photo’s again. People don’t read online. People talk online about what is happening offline. Online success depends on your offline behavior.”

Harry van Rooijen, Douwe Egberts Master Blenders: “Het gaat niet om het product maar om het verhaal en om het overbrengen van een gevoel. Met Douwe Egberts willen we een ‘warm welcome’ uitdragen. We betrekken klanten bij het hele proces om hun wensen en behoeften te inventariseren. De mening en beleving van de consument staat op één. Als jullie DE oubollig vinden dan hebben we een probleem.”

Gwendolyn Tates, China Ways: “The process of stereotyping is changing. It’s good to be aware of your own stereotypes while you’re doing business abroad. People think the Chinese are always friendly and ready to please while the Dutch are very direct, but that’s not always true.”


http://www.tio.nl/fotografie/introductie_studiejaar/Kick-off_2013/Tio_Kick-off_dag_2013%20(6).jpg



Erwin van Lambaart, Niehe Media: “De systemen achter de hotels veranderen. Het is een positieve manier van ‘Big brother is watching you’. Er worden zoveel mogelijk persoonlijke wensen verzameld om een bezoek zo verrassend en aangenaam mogelijk te maken.”


http://www.tio.nl/fotografie/introductie_studiejaar/Kick-off_2013/Tio_Kick-off_dag_2013%20(9).jpg


Bekijk de eerste foto’s!