1. Home
  2. Over Tio
  3. Tio-studenten krijgen steun van bekende Nederlanders voor goede doel

Tio-studenten krijgen steun van bekende Nederlanders voor goede doel

Tio-studenten uit Amsterdam zetten met #re_vestlife een actie op touw tijdens Koningsdag, waarmee ze aandacht vragen voor het vluchtelingenprobleem en geld ophalen voor het goede doel. Bekende Nederlanders als Johnny de Mol en Dinand Woesthoff steunen de actie.

 

Contact met Johnny de Mol

Tio-studenten Willemijn de Meijer, Wendy van Dam, Naomi Groot, Stefan Kuijt, Carlos van den Burg en Ian Nonkes raakten na de College Tour van Tio in Praag in gesprek met gast Johnny de Mol. Hij is mede-oprichter van het goede doel Movement On The Ground, dat zich op Lesbos inzet voor vluchtelingen. “Het leek ons heel gaaf om voor de minor Ondernemen een bedrijf te starten dat iets kon doen voor zijn stichting”, legt student Ian Nonkes uit. “We zochten contact en Movement on the Ground was gelijk enthousiast.”



Steun van bekende Nederlanders

De studenten bedachten de “Orange Ribbon”, een oranje lintje gemaakt van reddingsvesten die door vluchtelingen zijn gebruikt. Johnny de Mol helpt de studenten met hun project en ook bekende Nederlanders als Dinand Woesthoff en Remy van Kesteren uiten op de social media hun steun voor #re_vestlife. De lintjes zijn online te koop en tijdens Koningsdag staan de studenten op de Prinsengracht in Amsterdam. De opbrengsten gaan naar de goede doelen Odyssea en Movement On The Ground.

 

Grote oplage

“Het is onwijs druk nu, echt hartstikke leuk”, vertelt Ian. “We hebben gekozen voor het opvallende oranje lint en voor Koningsdag, omdat we zoveel mogelijk aandacht willen vragen voor de problematiek.” Het eerste idee was om armbandjes te maken van de vele zwemvesten die op Lesbos worden achtergelaten door de vluchtelingen. “Dat was te lastig”, vertelt Ian. “Het moest snel, en in grote oplage te produceren zijn. Bovendien trekt zo’n lintje meer de aandacht dan een armbandje. Het staat echt ergens voor.”

 

Volg de actie op de sociale media via #re_vestlife. Of koop hier je oranje lintje.