1. Home
  2. Tio masterclass E-commerce: Rituals, Greetz en Thuiswinkel.org

Tio masterclass E-commerce: Rituals, Greetz en Thuiswinkel.org 

Online is booming, mobile first en storytelling kwamen aan bod tijdens de eerste masterclass van dit studiejaar.Het thema e-commerce stond centraal. Met drie topsprekers uit de e-commerce sector, Thuiswinkel.org, Rituals en Greetz, werd het een succesvolle avond met veel leerzame momenten.


Online = booming business
Lector E-commerce van Hogeschool Tio en Director Research & Advise bij Thuiswinkel.org, Jorij Abraham, start de avond met het feit dat de markt steeds meer naar online aan het verschuiven is. Jorij: “Online verkopen zijn booming-business, 93% van de Nederlanders koopt online, dus daar moet goed op worden ingespeeld.” De visie van Rituals, nummer 1 in bad- en doucheproducten in Europa: “Leer genieten van de kleinste momenten in het leven. Wij vertellen graag het verhaal achter het product, de Oosterse rituelen.” Greetz verrast mensen met een persoonlijke touch. “Wij vinden het belangrijk dat je op elk moment, op iedere plek attent kan zijn, zowel in de trein, als thuis op de bank.” Twee bedrijven die ieder veel investeren in e-commerce en de beleving van de klant.


Mobile first

Tegenwoordig moet je investeren in de mobile-first-gedachte. Jorij: “70% van de consumenten laat zich online infomeren, om vervolgens over te gaan op een aankoop.” Rituals en Greetz spelen hier goed op in. Martijn Cornelissen van Rituals: “Op een klein scherm de juiste informatie kunnen overbrengen, om dit vervolgens ook op desktop te kunnen realiseren, zorgt ervoor dat de consument de juiste informatie krijgt.” Niek Veendrick van Greetz stelt ook dat het gebruik van tablet en mobiel momenteel groter is dan desktop. Een feit waar goed op moet worden ingespeeld.


Storytelling

Er moet dus een goede balans gevonden worden tussen de harde cijfers en de belevenis van de klant. Elk product dat bij Greetz de deur uitgaat is gepersonaliseerd. Niek: “Wij willen de klant een ‘WOW’-ervaring geven middels user generated content. Doordat de klant zelf het product kan creëren en personaliseren, ervaart hij de WOW-factor.”

Martijn Cornelissen: “Stel jezelf de vraag hoe je mensen kunt inspireren door middel van een rijke beleving. Wij willen niet sturen op acties, maar willen de consument zelf ervaringen laten delen, bijvoorbeeld ‘deel je eigen ritueel’.”


Het was een succesvolle avond met veel enthousiaste reacties. Lotte van Voorthuizen: “Doordat je het merk kent, is het extra interessant om meer achtergrond te krijgen.” Alumni Ilse Wijnen is tot nieuwe inzichten gekomen: “Het is interessant om te horen dat online steeds belangrijke wordt, maar dat je dit toch persoonlijk kunt houden.”



Houd alle kanalen goed in de gaten, want in november/december zal Tio een volgende masterclass organiseren.


Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies