1. Home
  2. Nieuws
  3. IngramMicro daagt Tio’s e-commercestudenten uit

IngramMicro daagt Tio’s e-commercestudenten uit

Deze week duiken de studenten Commerciële Economie en Ondernemerschap van alle Tio-vestigingen dieper in de praktijk van de e-commerce tijdens de e-commerceweek. Dinsdag gaan ze op bezoek bij IngramMicro, dat onder meer diensten levert aan bol.com en De Bijenkorf. De studenten zijn uitgedaagd met zes uiteenlopende challenges en verrast met een rondleiding door het enorme warehouse van het bedrijf.

E-commerce draait om beleving

Manager Sales & Accountmanagement Maarten van der Tas vertelt dat e-commerce steeds meer draait om de beleving van de klanten en minder om het simpelweg verkopen van zoveel mogelijk pakketjes. Het is een aandachtspunt dat de studenten zullen moeten inzetten bij het uitwerken van de challenges.

500.000 pakketjes op een dag

De studenten krijgen na een presentatie over het bedrijf een rondleiding door het enorme magazijn. Het staat tot de nok toe gevuld met uiteenlopende producten; zoals babyvoeding, printers, kleding en – jawel – dvd’s. In het warehouse worden de producten ontvangen, gecontroleerd, ingepakt en weer verzonden. Op een drukke dag werken er 3000 mensen en wordt er een half miljoen pakketjes verwerkt.

Met grote ogen lopen de Tio-studenten door het immense magazijn. “Het is gaaf te zien hoe groot het is en hoe efficiënt er gewerkt wordt”, vindt de Amsterdamse student Niels Lanting. “In de opleiding gaat het regelmatig over automatisering en daar zie je nu veel van terug in dit bedrijf. Dat is leuk!”

Aan de slag voor IngramMicro

Anniek Verschure, Head of Business Development, daagt de studenten uit met zes challenges. Bijvoorbeeld het verzinnen van een nieuwe naam voor een klant van IngramMicro. “Dit lijkt mij een leuke opdracht”, zegt Tio-studente Pamela Wijngaard Benitez uit Lelystad. “Het was lang rijden naar hier maar het is wel interessant! Dit is ook het leuke aan Tio, dat er dit soort projecten zijn.”

De studenten kunnen werknemers van IngramMicro vragen stellen en aan de hand daarvan de cases kiezen waarmee ze aan de slag willen. Aan het einde van deze E-commerceweek zullen ze hun bevindingen presenteren aan onder andere Maarten en Anniek van IngramMicro en in deze finale rolt er natuurlijk een winnaar uit de bus.