Twee jaar geleden introduceerde Booking.com een nieuw travelmanagementplatform, speciaal voor zakenreizen. Oud-Tio-studente Jozefien van Haaren is als Accountmanager Business Travel Nederland verantwoordelijk voor deze ‘startup’ binnen Booking.com. “Het is heel gaaf om zoiets from scratch op te bouwen.”
Booking.com for Business Travel
Jozefien van Haaren werkt al een aantal jaar bij Booking.com en is betrokken bij de ontwikkeling van Booking.com Business. “Eén op de vijf boekingen bij ons is zakelijk”, legt Jozefien uit. “Daar is nu een apart platform voor. Als Accountmanager Business Travel ben ik verantwoordelijk voor het midden- en kleinbedrijf in Nederland. Ik ga vaak op bedrijfsbezoek om de (zakelijke) behoeften in kaart te brengen en het reisbeleid verder te kunnen ondersteunen. Daarnaast doe ik ook relatiebeheer, acquisitie, een stuk sales, implementatie en administratie.”
Met een glimlach naar het werk
“Dit werk is geen moment saai”, gaat Jozefien enthousiast verder. “De afwisseling van op kantoor en buiten de deur werken, spreekt me erg aan. Booking.com Business is een soort ‘startup’ binnen het bedrijf; dat vraagt om flexibiliteit en creativiteit, maar dat maakt het juist zo leuk. Zoiets opzetten en verder uitbouwen, dat is heel gaaf. Ik werk met een fijn team van jonge mensen, de sfeer is uitstekend. Ik ga iedere dag met een glimlach naar het werk!”
Veel profijt van Tio-opleiding
Jozefien studeerde Hotel- en Eventmanagement en daar heeft ze nog altijd voordeel van. “Ik heb nog veel aan vakken als e-commerce, marketing, revenue management en natuurlijk Engels. Die mix van zowel hotel- als eventvakken heeft me veel inzicht gegeven. En de mogelijkheid van internationale stages; daar heb ik zeker gebruik van gemaakt. Met mijn hotel- en eventachtergrond en passie voor reizen zit ik bij Booking.com helemaal op m’n plek.”
“Ik kijk met een goed gevoel terug op mijn Tio-tijd”, vertelt Jozefien. “Ik kwam van het mbo, de overgang naar het hbo vond ik een hele stap. Daarom koos ik voor een intieme school met kleine klassen en voldoende persoonlijke aandacht. Dat persoonlijke en kleinschalige op Tio heb ik altijd als heel prettig ervaren.”
Een eigen hotel
Jozefien voelt zich als een vis in het water bij één van ’s werelds grootste e-commercebedrijven in reizen en leider in digitale technologie. “Booking.com is een dynamisch bedrijf in een internationale omgeving. Never a dull moment. Het is een fijne opdrachtgever om voor te werken met prettige collega’s, interne trainingen en veel mogelijkheden om intern door te groeien.”
Toch blijft haar passie voor reizen en de hotellerie “een dingetje”. Jozefien: “Op termijn zou ik graag een eigen boetiekhotel hebben. Gasten een unieke ervaring bieden. Dat lijkt me heel erg leuk!”
Volg Jozefien op LinkedIn.