Maak een plan voor een digitaal bedrijf en/of product: met die opdracht gingen 22 Tio-teams van de hbo-opleiding Commerciële Economie en Ondernemerschap aan de slag tijdens het project Digital Student Company. Acht teams presenteerden hun plannen in de finale op woensdag, en daaruit kwam natuurlijk één winnaar!
Ruim 50 hbo-studenten waren aanwezig bij de online finale van het project Digital Student Company. De acht finalisten deden een stevige pitch voor de jury, die bestond uit ondernemers Lieke Voort, Neeltje Schilders en Steffen Ringma. Welke ideeën hadden de ondernemende studenten?
Winnaar: websites doorlichten met Review You
Het bedrijfsplan van het team van Review You (van studenten Andrej Djuretic, Roselin Smits, Yara Berkman, Thijs Oostrijck en Mees Casper Reder) richt zich op het doorlichten van websites van bedrijven. Met dit goed doordachte plan winnen zij de finale!
Tweede prijs: onderzetters van Artix Studio
De Hengelose studenten Jorrit Honig, Nick Wensink, Celine Swinkels, Justus Lurvink en Simon Huls willen zich met Artix Studio richten op het in de markt zetten van onderzetters gemaakt van epoxy (een soort harde hars). Hierbij staat de klant centraal: die kan de kleur en materialen kiezen. Een goed idee, dat de studenten een mooie tweede plaats oplevert.
Derde prijs: goede doelen aan mensen koppelen via Sharity
Team Sharity, bestaande uit Benjamin Bouman, Julian Knoop en Max Broekhuizen, presenteerde een concept waarbij mensen of bedrijven die willen doneren aan goede doelen met die doelen in contact worden gebracht. Een mooi gebaar, en de derde plaats meer dan waard!
De jury roemde de kwaliteit van de verschillende bedrijfsplannen en digitale presentaties die in de finale aan bod kwamen. Winnaars gefeliciteerd!