Eerstejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management organiseren in het kader van het project Incentive & Event Travel fantastische beloningsreizen. Dit jaar bedenken ze een reis voor de IC-medewerkers van een ziekenhuis, om ze te belonen voor hun harde werken in coronatijd. Maar welke van deze reizen is de absolute topper? De vijf beste teams lichten hun reizen toe voor een jury van drie toerismeprofessionals.
Heroes of the Amalfi Coast
Emma van Katwijk, Fleur Oosterkamp en Sara Rabenberg van Tio Amsterdam hebben gevarieerde activiteiten bedacht, waaronder een treasure hunt, door de studentes zelf opgezet, en een heerlijk ontspannende boottocht. Het is een incentivereis geworden waaruit blijkt dat ze weten wat hardwerkende ziekenhuismedewerkers nodig hebben.
Zwitserse schoonheid in Luzern
Dyonne Mossel, Julia Eilert en Kim Korenblik (Tio Hengelo) hebben gekozen voor een verrassende bestemming en worden geroemd om hun enthousiaste presentatie. Ze hebben fijne activiteiten bedacht voor een doelgroep die ontspanning hard nodig heeft. De chocoladeworkshop en kaasfondue klinken heel aanlokkelijk.
Vandaag is rood, zoals rood hoort te zijn (Marrakech)
Floortje Bronda en Jill Popma (Tio Amsterdam) hebben gezorgd voor een verrassend programma met een grote variatie aan activiteiten. De gasten nemen onder andere deel aan een patisserieworkshop, een ballonvaart en een speurtocht door de souks van Marrakech. Floortje en Jill hebben hun reisplan een persoonlijke touch gegeven door de chauffeur (Hassan) en de kokkin (Rachida) bij naam te noemen en hiermee ‘storytelling’ in hun presentatie te verwerken.
Escape to Trondheim
Anna Vocke, Jolien Giovinazzo en Romana Breukel (Tio Utrecht) hebben een reis naar het noorderlicht georganiseerd. Een prachtige, originele bestemming. De presentatie scoort hoog met de rustige, ontspannen look and feel. Ook hier een gevarieerd programma met onder andere een glow-in-the-dark kayaktocht en een ontspannend bezoek aan de lokale hamam.
From fighting corona to visiting Verona
Gloria Elwood, Iris Oostindie en Merel van der Plas (Tio Amsterdam) hebben veel indruk gemaakt door storytelling toe te passen in hun presentatie volgens een vast patroon met eindrijm, bijvoorbeeld ‘from the hospital canteen to views you’ve never seen.’ Ze krijgen mooie complimenten voor onder andere hun presentatie, hun aanbod, de pakkende titel van hun reispakket en voor het direct aanspreken van hun doelgroep.
En de prijs gaat naar …
De Amalfi Coast! In wat de jury beschrijft als de ‘closest-ever photo finish’ is Marrakech geëindigd als runner-up en is Amalfi als eerste geëindigd met één streepje voor: een call-to-action. Emma, Fleur en Sara reageren met grote blijdschap en een compliment voor hun docente: “This is crazy! It was so much fun making this. We’re very proud of our trip but also so honoured and it wouldn’t have been possible without our lecturer Marion.”