1. Home
  2. Nieuws
  3. Tio-studenten ontwikkelen pakkende campagnes voor Eventbranche

Tio-studenten ontwikkelen pakkende campagnes voor Eventbranche

Hoe ontwikkel je een campagne om klanten meer te betrekken bij een evenementenplatform? Tweedejaarsstudenten hbo Hotel- en Eventmanagement hebben deze uitdagende opdracht voor opdrachtgever Eventbranche.nl deze week met beide handen aangrepen. De finale, die vandaag plaatsvond, barstte bijna uit z’n voegen van creativiteit. De jury was onder de indruk van alle creatieve ideeën! 

Aan de slag voor Eventbranche.nl

De case waar de Hotel- en Eventmanagementstudenten mee aan de slag mochten, werd tijdens de kick-off van de Eventweek gepresenteerd. Eventbranche.nl heeft twee doelgroepen: eventprofessionals en klanten. De eerste groep is al erg verbonden met het platform, maar bij de tweede groep is er nog ruimte voor verbetering. De case voor de studenten: presenteer jullie ideeën over wat Eventbranche.nl kan doen om klanten meer te verbinden aan het platform. De studenten zijn deze week vol enthousiasme aan de slag gegaan!

Vijf finalisten in de online finale

In de spannende online awardshow werden de vijf beste teams van alle vestigingen gepresenteerd. Zij hadden volgens de jury de beste concepten ontwikkeld. Terwijl ruim 200 medestudenten live meekeken vanuit huis kregen de finalisten één voor één pittige vragen van de jury voor hun kiezen. Hun laatste kans om de jury te overtuigen van hun campagne. Spannend? Zeker! Maar daar was weinig van te merken: als volleerd eventmanagers wisten de finalisten alle vragen vakkundig te beantwoorden!

Jury onder de indruk

Het niveau van de finalisten lag hoog; dat was ook de jury niet ontgaan. Sjoerd Weikamp, eigenaar en hoofdredacteur Eventbranche.nl, namens de jury: “Het was dit jaar natuurlijk best een uitdaging voor de studenten omdat alles online plaatsvond. Dat was niet makkelijk, maar ieder team heeft het hartstikke goed gedaan. We hebben zulke goede ideeën gehoord. De finalisten waren fantastisch, ze gaven precies de juiste antwoorden. Ik hoop dat ze na hun studie allemaal in deze branche komen werken, want ze kunnen veel positieve veranderingen teweegbrengen!”

En de winnaar is…

Welk team uiteindelijk het allerbeste idee bleek te hebben? Dat was team 13! Zij ontwikkelden een campagne met onder andere influencermarketing, podcasts, webinars én een live event. Een campagne waarin het allemaal draait om verbinding: #whereyouconnect. De jury over het winnende team: “Ze hebben het geweldig gedaan. Team 13 heeft goed nagedacht over de doelgroep en heeft de customer journey goed uitgewerkt. We loved it!” De prijs? Tickets voor de Gouden Giraffe Event Awards én tickets voor de Beach Branche Barbecue van Eventbranche.nl! Team 28 werd tweede en team 20 behaalde de derde plek. Alle winnaars van harte gefeliciteerd!