1. Home
  2. Nieuws
  3. Events & marketing bij Maison van den Boer

Events & marketing bij Maison van den Boer

Eventmanagement & Marketing – Roan van der Heul studeert af bij de Koninklijke Maison van den Boer op de locatie Amsterdam ArenA. Maison van den Boer is dé marktleider in exclusieve partyservice en een full-service organisatiebureau. “Ik krijg hier de ruimte om allerlei ideeën te bespreken en vervolgens uit te voeren.”

Om zijn versnelde hbo-opleiding Hotel- en eventmanagement af te ronden was Roan op zoek naar een organisatie die alle facetten van zijn studie en interesses omvatte. Roan: “Maison van den Boer biedt een product dat kan worden samengevat als gastronomisch-entertainment en gastvrijheid. En dit zijn exact de sleutelwoorden die aansluiten bij mijn interessegebied. Namelijk het streven naar een hoge kwaliteit in gastvrijheid en het leveren van exclusieve belevenissen.”

Brasserie Ajax

Roan werkt samen met de directie aan de uitvoer van het marketing- en salesplan. “Ik houd mij op landelijk gebied bezig met de ontwikkeling, uitvoer en implementatie van nieuwe ideeën.” De locatie waar Roan nu afstudeert is de Amsterdam ArenA. De Amsterdam Arena is veel meer dan alleen een voetbalstadion. Het heeft bijvoorbeeld net een grote verbouwing van het hoofdgebouw achter de rug en beschikt nu over ongeveer 14 zalen variërend van 20 personen tot duizenden personen welke geëxploiteerd worden door Maison van den Boer. Roan: “Ik ben in de ArenA verantwoordelijk voor het succes van het nieuwe concept ‘de Brasserie Ajax’, een eetgelegenheid in de Arena. En dan vooral op marketing en sales technisch niveau, maar ik heb ook de ruimte om invulling te geven op operationeel niveau.”

Uitdagende afstudeeropdracht

De Amsterdam ArenA is omgeven door grote bedrijven, zoals bijvoorbeeld ING, ABN AMRO, Europesche verzekeringen en de Ziggodome. Roan: “Voor mijn afstudeeropdracht onderzoek ik welke van deze bedrijven interessant zijn als potentiële gasten en hoe deze bedrijven bereikt kunnen worden. Dit is de basis van het strategische plan dat ik ontwerp. Ik probeer daarmee in te spelen op de behoeften en wensen van de geselecteerde doelgroep. Ondertussen ben ik ook bezig met het organiseren van een grote opening waarvoor alle potentiële gasten uit de omgeving uitgenodigd worden. Zo probeer ik de basis te leggen voor alle relaties die interesse hebben in de mogelijkheden die de Brasserie Ajax biedt.” In samenwerking met de vestigingsmanager en accountmanager probeert Roan deze acties te realiseren.

Toekomstdromen

Roan hoopt direct na zijn studie een functie te kunnen vervullen in deze branche. Misschien wel binnen Maison van den Boer! Maar ook een masterstudie op de universiteit spreekt Roan aan. “Ik wil mij graag gaan specialiseren in Bedrijfskunde en dan vooral in het ondernemende en financiële aspect.” Één ding weet Roan wel zeker. Roan: “Ondernemen is mijn passie, iets waar ik mijn ideeën kwijt kan. In de toekomst wil ik dan ook graag een succesvolle ondernemer worden. Ik wil dan graag aanbieder worden van bijzondere belevenissen op gastronomisch-entertainment niveau, waar alle topproducten, diensten, services en vooral ontspanning samen komen. Ik wil de Nederlandse kwaliteiten in dit segment introduceren in het buitenland. Roan denkt hierbij bijvoorbeeld aan een exclusieve beachclub in Spanje. Maar mocht zijn badkuip ooit gevuld zijn met genoeg geld, dan heeft hij ook nog een andere toekomstdroom. “Dan ga ik mijn eigen autogarage beginnen in exclusieve auto’s. Dromen mag toch altijd!”

Volg Roan op LinkedIn.

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies