1. Home
  2. Nieuws
  3. Tio-studenten bedenken eventconcept voor Randstad

Tio-studenten bedenken eventconcept voor Randstad

Opdrachtgever Randstad Nederland koos tijdens de Eventweek het concept van het studententeam van Tio Eindhoven als beste concept voor hun jubileumevent.
De Eventweek is een project voor de tweedejaarsstudenten Hotel- en Eventmanagement. In teams bedenken ze een uniek eventconcept voor een grote speler, in dit geval Randstad Nederland. Tijdens de Eventweek neem je een kijkje achter de schermen bij eventbedrijven, volg je workshops en bind je de strijd aan met andere teams om een zo goed mogelijk eventconcept neer te zetten.

Randstad over de Eventweek

Ans Lardinois, Communications, events & sponsoring manager Randstad Holding: “We vonden het heel erg leuk om mee te werken aan dit project op het gebied van eventmanagement. We vinden het belangrijk dat jonge mensen de gelegenheid krijgen om theorie en praktijk samen te brengen en ervaring op te doen. Daarnaast was de timing voor ons heel handig, precies een jaar voor ons jubileumevenement Randstad55. De Eventweek is een prachtig platform om creatieve ideeën te krijgen die invulling aan ons event kunnen geven.”

Doelgroepgericht event

Ans Lardinois: “De doelgroep van ons evenement bestaat voor 80% uit intercedenten, over het algemeen zijn dit jonge mensen. De Tio-studenten zijn iets jonger, maar hebben een goed beeld van wat onze doelgroep aanspreekt. In veel plannen zaten dan ook stukjes die tot onze verbeelding spreken. Hiervan hebben we een lijst gemaakt als basis voor brainstormsessies. Uit verschillende plannen halen we elementen die we gaan toepassen, ook bijvoorbeeld bij de interne communicatie over het evenement. ”

Winnende team: meest conceptmatig

“Er waren meer leuke concepten, maar het winnende team was het meest conceptmatig, had het best nagedacht over het betrekken van medewerkers die niet kunnen deelnemen aan het event en kwam met de virtual reality viewer, een soort app. Dat vinden we een leuke toevoeging.”