De finale van het project Digital Student Company (DSC) is vandaag gewonnen door zes Commerciële Economie en Ondernemerschap-studenten van de vestiging Tio Utrecht. Met hun bedrijf in e-commerce en (online) marketing wisten zij vandaag in Hotel Theater Figi in Zeist de andere finalisten achter zich te laten.
Onverwachte overwinning
“Heel gaaf dat we gewonnen hebben”, zegt Jur van Latum van het winnende team enthousiast. “Het is leuk dat het werk dat we verricht hebben gewaardeerd wordt. De overwinning kwam heel onverwacht, ik vond de concurrenten ook heel goed. Waarom wij dan toch gewonnen hebben? Ik denk omdat we heel erg binnen onze studie zijn gebleven, door het toepassen van commerciële economie/marketing, ondernemerschap, sales en e-commerce.”
Het winnende team bestaat uit zes derdejaarsstudenten Commerciële Economie en Ondernemerschap: Jur van Latum, Ruben Smulders, Laura Meijerink, Melissa Withoos, Cecile Seebregts en Mouna Lammers van Toorenburg. Zij richtten de online onderneming Quickfind op, waarmee ze e-commerce- en marketingdiensten aanbieden aan kleine en jonge ondernemers die online (beter) vindbaar willen zijn.
Van theorie naar praktijk
De overige podiumplekken gingen naar Pocketsquare (tweede) en Kroegenbaas (derde). Voor het project Digital Student Company richten studenten in teams een eigen online onderneming op waarbij ze een product of dienst bedenken, marktonderzoek uitvoeren, een ondernemingsplan opstellen, aandelen verkopen en vervolgens aan de slag mogen!