Op dinsdag 8 april reisden ruim 400 van onze ambitieuze en ondernemende studenten, collega’s én alumni af naar het NBC in Nieuwegein voor de Landelijke Finaledag.
Tijdens het middagprogramma presenteerden de studenten International Tourism Management en de studenten van de minor Stocks & Bonds en Financiële Markten hun concepten en businessplannen. Met overtuiging en creativiteit lieten zij zien hoe zij hun opgedane kennis en ondernemerschap inzetten om commerciële, duurzame en financiële uitdagingen te tackelen.
Tio Dragons’ Den: lef op het podium
Tijdens het avondprogramma strijden de finalisten tegen elkaar in een heuse Tio Dragons’ Den. Studenten van alle vestigingen en studierichtingen probeerden de vijfkoppige jury van experts in een elevator pitch van slechts drie minuten te overtuigen dat hun concept het beste was. Op een spectaculair podium gingen ze de strijd aan voor één van de drie felbegeerde prijzen: de juryprijs en twee publieksprijzen, waarbij de meeste stemmen van medestudenten en aanwezige alumni doorslaggevend zijn.
En de winnaars zijn …
- Juryprijs: Sem met Spetter Peter, een innovatief waterfiltersysteem dat voordelig en gemakkelijk in gebruik is.
- Publieksprijs studenten: Boet met Rocketgear, een all-in-one festivalgadget met een dop voor een waterfles, oordopjes én een GPS-systeem.
- Publieksprijs alumni: Rahul met de Hospitality Academy, een virtueel trainingsconcept voor de wereldwijde hospitalitysector.
Bekende bedrijven in jury
Het Dragons-panel van ondernemende experts bestond uit Thijs Verheul (mede-oprichter UnitedWardrobe/Vinted), Camiel Hemminga (Jaarbeurs), Lars van der Wijst (mede-oprichter Cloudpillo), Anne van Dijk (Marcels Green Soap) en Chris Rasker (KANE Watches). En gastheer voor het event was Ron Simpson (The Avocado Show).
Onze Landelijke Finaledag 2025 bewees opnieuw: Tio-studenten zijn niet alleen klaar voor de toekomst, ze durven hem zélf vorm te geven.