1. Home
  2. Nieuws
  3. Management trainee bij De Vere Venues in Oxford

Management trainee bij De Vere Venues in Oxford

Student Hotel- en Eventmanagement Chris Reijers koos voor een stage Engelse stijl en werd Management Trainee in De Vere Venues Milton Hill House, even buiten Oxford. Hij wist in korte tijd een aantal veranderingen door te voeren en won met zijn team de Best Food Experience Award.

Chris: “Tijdens mijn shift ben ik verantwoordelijk voor alles dat er in het restaurant gebeurt. Meestal is er geen andere manager op de werkvloer en is het dus geheel aan mij. Ik geef leiding aan een groep medewerkers variërend van 4 tot 12 personen. Dat ik de volledige verantwoordelijkheid heb over het restaurant en soms het hele hotel is het leukste aan mijn stage. Ik heb het hier super naar mijn zin.”

Verantwoordelijkheid

Toen Chris aan zijn stage begon, werd hem verteld dat hij net zoveel verantwoordelijkheid zou krijgen als hij naar zich toe zou trekken. Chris: “Ik ben dan ook bezig om het serviceniveau in het restaurant omhoog te krikken en het eten hier meer een beleving te laten zijn. Ook probeer ik de instelling van het personeel om te buigen. Het is een vrij ongemotiveerde en ongekwalificeerde groep mensen zonder gevoel voor gastvrijheid. Ik krijg kippenvel als ik zie hoe de wijnflessen op tafel geknald worden, zelfs zonder de wijn in te schenken.”

Management

Chris: “Ze weten inmiddels dat ze bij mij niet zomaar 20 minuten te laat kunnen komen. En er is nu elke ochtend een korte briefing waarbij iedereen even kan zeggen wat wel en niet goed ging. Elke dag een stapje omhoog, nieuwe dingen implementeren en ook gewoon leren van fouten die mensen maken.”

Snel schakelen

Chris: “De taken van de afdeling restaurant bestaan uit veel meer dan alleen het serveren van ontbijt, lunch en diner. Er moeten recepties klaargezet worden, de koffiestations in het hotel moeten schoon gehouden worden voor de gasten, er moeten bruiloften worden opgezet, buffetten worden klaargemaakt, enzovoort. Dit klinkt niet zo moeilijk, maar als je bedenkt dat ik het niet zelf moet doen, maar het moet laten doen, dan wordt het lastiger. Ook word ik tijdens mijn duty manager shifts geconfronteerd met lastige situaties, van overboekingen van gasten tot een bruidstaart die per ongeluk weggegooid is. In dat soort situaties is het een kwestie van snel schakelen dus om iedereen weer blij te maken.”

Best Food Experience Award

Zijn inspanningen leverden Chris niet alleen een geweldige stage en veel nieuwe ervaringen, maar ook de Best Food Experience award op. Deze award wordt uitgereikt aan het meest innovatieve en vooruitstrevende team voor wat betreft het restaurant. Chris: “Daar ben ik uiteraard trots op. Maar ook op het feit dat we bijna elke week een positieve beoordeling krijgen op Tripadvisor. Als ik op Tripadvisor zie dat mensen een toptijd bij ons hebben gehad, weet ik waar ik het voor doe.”

Volg Chris op LinkedIn.

Lees meer over: internationaal, stage