1. Home
  2. Nieuws
  3. Marketingstage bij Schiphol Group

Marketingstage bij Schiphol Group

Net als de naar verwachting 13 miljoen passagiers is Commerciële Economie en Ondernemerschap-student Nils van den Boogaard deze zomer op Schiphol te vinden. Hij wist namelijk een stageplek te bemachtigen op de marketingafdeling van Nederlands grootste luchthaven. Nils: “Alles is groots op Schiphol en er gebeurt zo ontzettend veel. Dat is superleerzaam.”

Focus op de zakelijke reizigers

Vanaf mei dit jaar is Nils werkzaam bij de luchthaven. “Op de marketingafdeling van consumer products & services ondersteun ik het business journey team”, vertelt hij. “We richten ons dus op de zakelijke reizigers. Met ons team zijn we verantwoordelijk voor de marketing van o.a. See Buy Fly, Privium, VIP en de parkeerproducten van Schiphol, zowel online als offline. Daarnaast onderzoek ik hoe Schiphol de zakelijke pagina’s op de website Schiphol.nl kan optimaliseren zodat ze beter aansluiten bij de behoeften van de zakelijke reizigers.”

Leren van knappe koppen

Zijn taken zijn heel divers, vertelt Nils enthousiast. “Wat me ook goed bevalt, is dat ik hier veel op strategisch niveau werk, dat is heel leuk. Er werken veel slimme mensen, iedereen is heel kundig. Er zijn veel verschillende afdelingen met eigen expertises. En binnen mijn eigen team krijg ik alle facetten van de zakelijke reizen mee. Echt van a tot z, welk vakgebied dan ook, zoals customer intelligence of yield management. Superleerzaam dus; deze ervaring gaat me later zeker helpen.”

Van theorie naar praktijk

Nils studeert Commerciële Economie en Ondernemerschap. “Ik denk dat e-commerce steeds belangrijker wordt, dat is echt de toekomst. Daarom koos ik voor deze opleiding”, legt hij uit. “Ik wilde heel graag leren over marketing en deze opleiding sprak me aan vanwege de hoeveelheid aandacht voor ‘online’. Maar ook omdat de leraren van Tio uit de praktijk komen.”

Tijdens zijn stage kan Nils al veel lesstof toepassen in de praktijk. “Veel dingen komen nu terug, dat je denkt: o ja, zo werkt dat dus in de praktijk. Leuk om te merken. Van de praktijk, zoals zo’n stage, leer je uiteindelijk toch het meest.”

Wereldstage

“Ik krijg hier alles mee over het reilen en zeilen van een internationale luchthaven. Alles is groots op Schiphol; grote budgetten, grote projecten. De zaken waar ik aan werk hebben daardoor impact op veel mensen, dat is heel gaaf. Al van kleins af aan krijg ik een goed gevoel als ik op Schiphol ben”, zegt Nils tot slot. “De dynamiek van een luchthaven sprak me altijd al aan. Er gebeurt zo ontzettend veel. Het is heel mooi om daar onderdeel van te mogen zijn!”

Volg Nils op LinkedIn

We hebben Nils gevraagd hoe hij zijn hogeschool en opleiding beoordeelt:
  • Hoe beoordeel je je opleiding? Goed
  • Hoe beoordeel je Tio? Goed