1. Home
  2. Nieuws
  3. Oud-Tio-studenten Lois en Naomi runnen succesvol reisplatform

Oud-Tio-studenten Lois en Naomi runnen succesvol reisplatform

Lois Weeterings en Naomi van Hagen delen niet alleen een passie voor reizen, maar ook voor het ondernemerschap. Niet lang na hun studie Internationaal Toeristisch Management aan Hogeschool Tio begonnen zij een eigen onderneming in de reiswereld: Travander. Hoe is het om aan het roer te staan van een succesvol reisplatform? De enthousiaste ondernemers delen graag hun verhaal!

Reisinspiratie 2.0

Het reisplatform Travander biedt reizigers alle handvatten voor het plannen van een reis. Van leuke reisroutes tot unieke accommodaties in binnen- en buitenland, en opkomende bestemmingen die absoluut het ontdekken waard zijn. Voor Travander werken Lois en Naomi dagelijks samen met verkeersbureaus, lokale reisagenten en bedrijven in de hospitalitybranche. De dames vullen elkaar perfect aan. Terwijl Lois een ster is in organiseren, fotografie en Photoshop, weet Naomi als geen ander hoe ze pakkende content moet schrijven en voor doelgerichte marketing kan zorgen.

Succesformule

“Wij delen interactieve content met ruim 10.000 volgers”, vertellen Lois en Naomi enthousiast. “Het is ontzettend leuk dat wij ons op deze manier inzetten voor veel verschillende partijen. We bieden waarde voor de reiziger, maar ook voor de aanbieder.” Met de partijen waar ze mee samenwerken nemen Lois en Naomi de doelstellingen en strategie door voor de (destinatie)marketing. Samen met lokale partners sparren ze over het op de kaart zetten van de bestemming of het bedrijf en vervolgens creëren ze een promotionele campagne op hun reisblog en socialmediakanalen zoals Instagram.

Veelbelovende branche óók tijdens corona

Toen corona om de hoek kwam kijken, waren Lois en Naomi wel even bang dat hun werk een stuk moeilijker uit te voeren zou worden, vertellen ze. Maar het tegendeel bleek waar! “Het afgelopen jaar hebben wij ons volledig gericht op het Nederlands toerisme en dit viel erg goed in de smaak bij onze volgers.” Zo kijken de dames al terug op succesvolle, maar bovenal leuke campagnes die zij hebben opgezet voor het NBTC (Visit Holland) en lokale verkeersbureaus, hotels en restaurants.

Keuze voor het ondernemerschap dankzij Tio

Lois en Naomi leerden de kneepjes van het ondernemersvak bij Tio: “Het runnen van een eigen onderneming vraagt om veel ondernemersvaardigheden en doorzettingsvermogen.” Iets wat op Tio al in het eerste jaar wordt bijgebracht. “Tijdens onze studie Internationaal Toeristisch Management leerden wij niet alleen over internationaal toerisme, touroperating en reisbestemmingen. Ook deden we er de nodige kennis op van bijvoorbeeld interculturele communicatie, marketing en finance & accounting. Hier hebben we nog elke dag profijt van.” 

Geweldige tijd op Tio

“Wij kijken terug op een geweldige tijd op Tio”, zeggen Lois en Naomi tot slot. “Niet alleen lag hier de basis van onze vriendschap en het ondernemerschap, ook het persoonlijke karakter van de studie sprak ons erg aan. Wij zijn ontzettend blij dat we de kans hebben gekregen om de studie Internationaal Toeristisch Management te volgen en zijn dankbaar dat we de opgedane kennis elke dag weer in de praktijk kunnen brengen!”