1. Home
  2. Nieuws
  3. Alumnus Joost werkt als Sales Director voor Mews Benelux & Northern Europe

Tio-Alumnus Joost werkt als Sales Director voor Mews

Het Nederlandse Mews, dat een vernieuwend hospitalityplatform ontwikkelde, gaat als een speer. Het bedrijf staat op nummer 24 van de Financial Times (FT) 1000; de ranglijst van Europa’s snelst groeiende bedrijven. Oud-Tio-student Joost is er als Sales Director verantwoordelijk voor de grote (internationale) deals met hotelketens. Joost: “Mews groeit hard, het is heel tof om daar onderdeel van te zijn!” 

In 2012 werd Mews door twee Nederlandse vrienden opgericht. Inmiddels is het bedrijf – dat technologie, service en gastvrijheid op een slimme manier combineert – met ruim 3.000 klanten verspreid over 62 landen ook internationaal een groot succes.

Hospitalitysysteem van de toekomst 

“Mews is een cloud-based hospitalityplatform”, legt Joost uit. “Het is een property management systeem (reserveringssysteem) voor de hospitality. Met Mews ondersteunen we een complete online guest journey. Gasten kunnen via Mews online reserveren en betalen, in- en uitchecken, chatten met het hotel en drankjes bestellen bijvoorbeeld. Niet omdat we vinden dat er geen medewerkers moeten zijn, integendeel, maar omdat we vinden dat zij zich volledig moeten kunnen focussen op de gast. Op het bieden van service. Het platform is echt ontwikkeld vanuit het gastperspectief.” 

Belangrijke deals sluiten 

Als Sales Director is Joost eindverantwoordelijk voor de sales van het Mews-platform binnen de Benelux en Noord-Europa, vertelt hij. “Ik houd me bezig met alle grote deals met hotelketens binnen dat gebied. In de praktijk betekent dat dat ik veel reis, meetings op locatie heb en pitches houd voor directieteams van hotelketens. Het binnenhalen van grote ketens is een intensief traject dat soms wel een jaar duurt. Verder stel ik offertes op, teken ik software-infrastructuren uit, onderhoud ik contacten met partners, spreek ik op events en sta ik op nationale en internationale beurzen.

Internationaal succes 

“Dat Mews in de FT 1000 staat, is heel tof”, gaat Joost enthousiast verder. “Toen ik vier jaar geleden bij Mews begon, was het nog een relatief klein bedrijf. Inmiddels hebben we meer dan 3.000 klanten. We zitten nu in zo’n flow dat we ieder jaar met zo’n 200% groeien. Er komen veel nieuwe mensen bij, veel jonge en slimme mensen van alle nationaliteiten, dat maakt het superdynamisch. Én uitdagend: het houdt je scherp. Het is heel gaaf om samen te werken aan de ontwikkeling van zo’n succesvol platform; dat geeft zo veel energie!” 

Blij met keuze voor Tio 

Joost studeerde Hotel & Hospitality Management (de voorloper van Hotel- en Eventmanagement) bij Tio. “De horeca vond ik altijd al interessant; ik krijg energie van mensen en hou van die dynamische wereld. Na een eerdere verkeerde studiekeuze wilde ik heel graag in deze richting verder. Toen ik hoorde van Hotel & Hospitality Management van Tio was de keuze snel gemaakt. Het bleek een fantastische oplossing: Tio’s kleinschaligheid was heel fijn en ik vond het prettig dat de docenten uit de praktijk kwamen en veel vakkennis bezaten. Die link met het werkveld was heel fijn.” 

Tip: werk hard en ga ervoor 

Heb je ambities in de hospitality en wil je ook een toffe baan als sales director? Dan heeft Joost nog een tip: “Durf ervoor te gaan! Werk hard en ga er vol voor. Met de juiste mentaliteit, die ik al vaker bij Tio-studenten heb gezien, kun je een enorm verschil maken. Echt waar. En kijk voor een toffe baan ook eens verder dan alleen bedrijven ín de hospitality. Dat vergroot je mogelijkheden. Kijk maar naar mij, ik werk voor een techbedrijf en mag me toch dagelijks bezighouden met hospitality. En geloof mij maar: die combinatie is superinteressant!”