Studenten Commercieel Business Management halen tijdens het project Sales en Accountmanagement alles uit de kast om de winst binnen te slepen! Tijdens de online finale presenteren vier finalisten hun plannen aan de jury. Wie heeft het beste sales- en accountmanagementplan?
Plan 1: samenwerken met andere bedrijven
De vier studenten presenteerden met veel verve en een goede onderbouwing hun plannen aan de jury. Studente Carlijn Broeze beet het spits af met een plan om de omzet van chocolade- en ijszaak Bonvanie in Nijverdal met 15% te verhogen. Hoe? Door een win-winsituatie aan te gaan met het bedrijf Lorkeers.
Plan 2: scanners verkopen aan Jumbo
Na Carlijn trok Carmen Sliedrecht de aandacht met haar plan voor het bedrijf Newland EMEA in Culemborg. Ze zette niet alleen in op het verhogen van de omzet, maar ook op het vergroten van de naamsbekendheid van Newland EMEA. Dit deed ze door de scanners te verkopen aan supermarktketen Jumbo.
Plan 3: een speciaal label voor kipproducten
Een grote naam die ook naar voren kwam in het plan van finaliste Amber Toorenburg: zij presenteerde haar idee om de omzet van kipproducten van het bedrijf Groenlandkip uit Bodegraven te verhogen. Een speciaal label en een samenwerking met Jumbo zouden ervoor moeten zorgen dat de omzet gaat stijgen.
Plan 4: tuinhout met marge verkopen
Student Sander Dobbe ten slotte – een van de winnaars van de Salesweek – presenteerde een plan om tuinhout in de markt te zetten met een goede winstmarge.
Wie wint de finale?
Welke finalist overtuigt de jury van het beste plan? Na rijp juryberaad roept de jury Amber Toorenburg van Tio Rotterdam uit tot winnaar! Zij heeft de jury overtuigd van de uitvoerbaarheid van het accountplan, en mag de eerste prijs in haar zak steken. Carlijn Broeze van Tio Hengelo kreeg een mooie tweede plaats én complimenten van de jury over haar presentatieskills, en Carmen Sliedrecht van Tio Utrecht werd derde.