1. Home
  2. Nieuws
  3. Studenten verrassen jury tijdens finale Branding Project

“Wil je een baan?” Studenten verrassen jury tijdens finale Branding Project

“Ik heb maar één vraag: wil je een baan?”, was de reactie van de jury op een van de pitches tijdens de finale Branding Project. In de finale pitchen studenten Commerciële Economie en Ondernemerschap hun ideeën om een nieuw merk te bedenken, profileren en promoten.

Studenten van andere vestigingen leren kennen

In de elf weken voorafgaand aan de finale bedenken studenten hun eigen merk: ze ontwerpen het logo, denken na over de profilering ervan en ontwikkelen een promotiestrategie. Studenten van verschillende Tio-vestigingen vormen een team en bereiden op de ochtend van de finale de pitch voor die ze ’s middags moeten geven. “Je leert hierdoor mensen van een andere vestiging kennen, en die kijken vaak net weer anders naar dingen. Ook omdat ze van andere docenten les hebben gehad”, vertelt studente Nicole. “Dat heeft echt toegevoegde waarde.”

Negen pitches

Negen studententeams mogen hun ideeën op het podium in hotel Park Inn by Radisson in Amsterdam pitchen voor de jury. Een greep uit de ideeën: blikjes mixdrank aanbieden op festivals, een soort Instagram-app om muziek te delen promoten op een groot event, of een pop-upstore opzetten met stoere mannelijke beautyproducten (want: “Mannen horen trots te zijn op hun producten”).

Jury onder de indruk

De jury maakt het de deelnemers niet makkelijk en stelt kritische vragen, maar is tegelijkertijd onder de indruk van de ideeën. Meerdere malen geven de juryleden aan het product zó te willen kopen. Het beste idee komt uiteindelijk van studenten Sam, Raoul, Jesper en Justin met hun product Concentrate Energy: een suikervrij, natuurlijk drankje om focus en concentratie te behouden. Via rustige, natuurlijke studieruimtes op universiteiten willen ze het drankje introduceren. “Dit concept gaat zoveel verder dan alleen het blikje”, vertelt de jury. “Ik heb eigenlijk maar één vraag: wil je een baan?” Die heeft pitcher Justin in z’n zak!

Positieve reacties

“Van tevoren had ik mezelf geen kans gegeven”, vertelt student Justin van het winnende team. “Maar ik krijg nu zoveel positieve reacties! Ik vind pitchen ook echt leuk om te doen. Daarnaast vond ik het in deze minor vooral interessant om met de andere vestigingen te sparren.” En de prijs? Een dinerbon van € 450,- voor de groep. Die bestaat uit studenten van Tio Rotterdam en Tio Amsterdam: “Dus die moeten we ergens in het midden gaan gebruiken!”

Tweede en derde prijs

De tweede plaats gaat naar Guya: beautyproducten in een stoere verpakking, onder de aandacht gebracht via een pop-upstore. Ook Kilies Cocktails valt in de prijzen, met een derde plaats voor hun blikjes voorgemixte cocktails die ze via festivals willen introduceren.

Alle winnaars: eetsmakelijk!

Bekijk de foto's

+17
Lees meer over: excellent, marketing, project, winnaar