1. Home
  2. Nieuws
  3. Businessstage bij ABN AMRO

Service en meetings bij ABN AMRO

Esther Robakiewicz is studente International Business Management en loopt stage bij ABN AMRO. Ze kreeg de opdracht om de klachten van het afgelopen jaar in kaart te brengen en neemt deel aan verschillende meetings en verbetersessies. Esther: “Ik ben er trots op dat ik al op mijn 17e ABN AMRO op mijn cv kan bijschrijven.”

Esther: “Ik was altijd al geïnteresseerd in de financiële wereld. Je pint natuurlijk regelmatig, maar je staat er nooit bij stil wat daar eigenlijk allemaal achter zit. Bovendien had ik altijd al grote ambities en als je die waar wilt maken, dan is een grote organisatie toch het meest geschikt. Van alle grote financiële dienstverleners had ABN AMRO mijn persoonlijke voorkeur.”

Meewerken aan efficiency

Esther heeft een mooie opdracht gekregen bij ABN AMRO. Voor de servicedesk van de afdeling Cash & Cards brengt ze de klachten uit het afgelopen jaar in beeld. Esther: “Ik onderzoek alle geregistreerde klachten en heb een systeem opgezet waardoor dit de volgende keer makkelijker in kaart te brengen is. Zo werk ik in feite dus mee aan de efficiency van de afdeling. Erg leuk, maar soms ook wel een beetje eng want je hebt toch met vertrouwelijke informatie te maken. Het is heel prettig dat ze me dat vertrouwen geven.”

Meedenken over de aanpak van problemen

Naast haar onderzoek wordt Esther regelmatig vrij gepland voor meetings en verbetersessies. “Elke dag komt de afdeling bijeen om te praten over wat er gisteren gebeurd is, wat we vandaag doen en wat de plannen zijn voor morgen. Daarnaast neem ik deel aan verbetersessies, hier denk ik mee over de aanpak van problemen. Ik kan kritische vragen stellen en mijn mening wordt gewaardeerd. Dat is ook een van mijn belangrijkste leerpunten: niet bang zijn om mijn mening te geven. In het begin stelde ik me toch wat bescheiden op. Ik ben immers nog maar 17, wat weet ik nou helemaal. Maar ze geven me echt de kans om mijn mening te geven en vragen ook regelmatig wat ik ervan vind.”

Communicatie en netwerken

Esther voelt zich goed op haar plek binnen ABN AMRO. “Ik merk dat er onderling een grote bereidheid is om elkaar te helpen. Daarnaast valt de goede communicatie binnen het bedrijf op. Iedereen weet van elkaar waar ze mee bezig zijn. Echt verbazingwekkend! Ik had niet verwacht dat dit binnen zo’n grote organisatie zo goed geregeld zou zijn. Ik heb ook op andere afdelingen mee mogen lopen, bijvoorbeeld op de afdelingen Fraude Betaalpassen en Fraude Internetbankieren. Hierdoor heb ik een breed beeld gekregen van de organisatie. Bovendien leer ik zo veel mensen kennen.”

“Trots op mijn stage”

Of haar toekomst in de financiële sector ligt, is nog de vraag. “De financiële wereld is een goede leerschool voor mij. Niet alleen qua kennis, maar ook om erachter te komen wat ik later nu echt wil gaan doen. Deze stage is in elk geval een stap in de goede richting. Ik ben er trots op dat ik al op mijn 17e ABN AMRO op mijn cv kan bijschrijven.”

Volg Esther op LinkedIn.

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies