1. Home
  2. Nieuws
  3. Rachel studeert af bij Pink Ribbon

Rachel studeert af bij Pink Ribbon

Tio-studente Rachel Balk, Internationaal Toeristisch Management, doet haar afstudeeronderzoek bij Pink Ribbon, een stichting die geld ophaalt voor borstkankeronderzoek. “De persoonlijke benadering van Pink Ribbon past bij mij en mijn studieachtergrond bij Tio.”

Goede doelen

De laatste jaren ontwikkelde Rachel een grote interesse voor goede doelen en dus zorgt ze ervoor dat ze al tijdens haar studie werkervaring opdoet in deze branche. “Tijdens mijn eerstejaarsstage in Zuid-Afrika deed ik vrijwilligerswerk en mijn tweede stage was bij een goed doel op Malta. Voor mij stond dus wel vast dat ik ook wilde afstuderen bij een goed doel. Dit keer het liefst in Nederland, omdat ik verwachtte dat ik meer verantwoordelijkheden zou krijgen. Ik ging ruim op tijd op zoek naar een geschikte plek en kwam terecht bij Pink Ribbon.”

Veel vakken komen van pas

Rachel zit helemaal op haar plek bij de stichting: “De manier van werken bij Pink Ribbon sprak me direct aan. Het is een kleine organisatie, waar je veel kunt leren.” De link met toeristisch management is wellicht niet direct gelegd, maar er zijn veel raakvlakken, vertelt ze: “Veel vakken die ik tijdens mijn studie heb gehad, komen nu goed van pas. Zoals persoonlijke ontwikkeling en interculturele communicatie, maar ook de managementvakken en het projectmanagement. Ik ben namelijk niet alleen continu in gesprek met mensen – die vaak heftige dingen hebben meegemaakt – ik moet zelfstandig aan de slag en leid mijn eigen projecten.”

Persoonlijk

Het afstudeeronderzoek van Rachel draait om de vraag hoe Pink Ribbon ook via toeristen fondsen zou kunnen werven. Naast haar onderzoek werkt ze op de afdeling fondsenwerving. “Ik ben onder andere verantwoordelijk voor het contact met bedrijven en particulieren die acties willen opzetten. Het persoonlijke contact met de donateurs is heel belangrijk en dat persoonlijke karakter van Pink Ribbon past goed bij mij, maar ook bij Tio. Het is fijn om mensen het gevoel te geven dat ze speciaal zijn en niet zomaar een nummer. Dat is bij Tio – waar iedereen elkaar kent – net zo.”

Volg Rachel op LinkedIn