1. Home
  2. Nieuws
  3. Afstuderen bij de Ziggo Dome

Afstuderen bij de Ziggo Dome

In de rubriek ‘De scriptie van…’ vertellen afstudeerders over hun afstudeerperiode. Wat hebben ze onderzocht, welke aanbevelingen hebben ze gedaan en wat gaat het bedrijf daarmee doen? Deze maand is het de beurt aan Liza Groenveld, student Hotel- en Eventmanagement van de vestiging van Tio in Amsterdam (links op de foto hieronder).

Voor welk bedrijf heb je jouw afstudeeropdracht uitgevoerd?

Ik heb mijn afstudeeropdracht uitgevoerd in opdracht van het bedrijf Touch Creative en voor het bedrijf Ziggo Dome.

Wat heb je voor dit bedrijf onderzocht?

Ik heb onderzocht op welke manier evenementenlocatie Ziggo Dome haar huurders van de grote zaal kan ondersteunen in het gebruik van communicatiemiddelen.

Wat was de uitkomst van jouw onderzoek?

De uitkomst van het onderzoek is dat de Ziggo Dome structuur moet aanbrengen zodat de huurders weten wat er aangeboden wordt op het gebied van communicatie en PR. Daarom wordt er aanbevolen om aan het begin van de samenwerking te vergaderen waarbij de huurder haar behoeftes kan aangeven. Daarnaast willen de huurders meer mogelijkheid om doelgroep gesegmenteerd te kunnen adverteren. Daarom wordt het aanbevolen aan de Ziggo Dome om dit op verschillende soorten manieren aan te bieden. Een voorbeeld hiervan is door te werken met flexibele draaitijden op de narrowcastingschermen. Andere aanbevelingen gaan over het vergroten van het bereik en over het continue blijven zoeken naar aanbiedingen en samenwerkingen met bladen/kranten/bedrijven omdat de huurders hier in zijn geïnteresseerd.

Wat doet het bedrijf met de aanbevelingen van het onderzoek?

Vanuit het bedrijf Touch Creative worden de aanbevelingen gepresenteerd aan de Ziggo Dome. Naar verwachting zullen de meeste aanbevelingen worden opgevolgd. Ziggo Dome wilde dit onderzoek heel graag laten uitvoeren omdat zij niet wisten wat de wensen en behoeften van de huurders waren.

Wat heb je geleerd van je afstudeeropdracht?

Ik heb geleerd welke zaken van belang zijn bij het doen van onderzoek. Daarnaast heb veel geleerd van de interviews. Ik heb met veel verschillende bedrijven gesproken, veel verschillende sferen geproefd binnen deze bedrijven en geluisterd hoe het er organisatorisch aan toegaat binnen deze bedrijven. Dit was erg interessant.

Volg Liza op LinkedIn.

Ja, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Accepteer cookies