1. Home
  2. Nieuws
  3. Tio-studenten inspireren opdrachtgever tijdens finale E-commerceweek

Tio-studenten inspireren opdrachtgever tijdens finale E-commerceweek

Studenten Commerciële Economie en Ondernemerschap van alle verschillende vestigingen verzamelen zich in Amsterdam voor de finale van de E-commerceweek. Opdrachtgever IngramMicro luistert kritisch naar de presentaties en selecteert het winnende team. “De studenten denken out of the box en dat inspireert ons als bedrijf ook weer.”

Een paar studenten, strak in pak, zoals het hoort bij presentaties en bedrijfsbezoeken, spelen een ontspannen potje biljart in de kantine van de Tio-vestiging in Amsterdam. Andere groepen nemen de laatste punten door voor hun presentaties. Er heerst een gezonde spanning.

Uitdagende cases IngramMicro

Elke groep heeft tijdens de E-commerceweek gewerkt aan een aantal cases van opdrachtgever IngramMicro. Centraal stond de vraag om de beleving en betrokkenheid van klanten voor een modeketen te verbeteren. Gerben Waaijers, student Commerciële Economie aan Tio Rotterdam vond het een leuk project: “Het is goed geregeld en IngramMicro is een interessant bedrijf om vanuit de e-commercekant voor te werken.”

"Omdat de onlinewereld constant verandert, is het goed om met praktijkopdrachten te werken." 
Tio-student Justin Dodrie (Commerciële Economie en Ondernemerschap, Amsterdam)


Studenten inspireren met ‘out of the box’ ideeën

Van multimediale apps tot hologrammen in de etalages, en van een nieuwe naam tot pakketbezorging met Uber; de studenten kwamen met veel uiteenlopende ideeën. Dat viel ook Maarten der Tas, Manager Sales & Accountmanagement bij IngramMicro, op: “De studenten denken ‘out of the box’ en dat inspireert ons als bedrijf ook weer.”

Zelfstandig werken tijdens E-commerceweek

Tijdens de projectweek moesten studenten veel zelfstandig werken. Frank Blokzijl, E-commercestudent uit Utrecht, vond het erg prettig: “We konden op eigen initiatief afspraken plannen met onze groep.” Ze werkten samen met studenten van andere vestigingen. Dat was even wennen: “Ik zag er eerst een beetje tegenop, maar uiteindelijk was het juist interessant. Tio gaat ook over netwerken en dit hoort daarbij. Je bouwt een band op met andere studenten.”

Lof van de jury

Nadat alle groepjes hun bevindingen hebben gepresenteerd gaat de jury in beraad. Niet veel later komen Maarten der Tas en Head of Business Development Anniek Verschure het podium op om de winnaar bekend te maken. Alle deelnemers krijgen feedback en dan: “En de winnaar is… Groep 4!” Maarten en Anniek complimenteren de groep op hun creatief denkvermogen: “Het was allesomvattend en ze hebben investeringen goed in kaart gebracht.”

Trotse winnaar

De winnende groep gaat naar huis met cheque: nog één keer goed samenwerken en ontsnappen uit een Escape Room in Utrecht. Een van de studenten uit het winnende groepje is François de Gier: “Het leuke aan dit project vond ik het brainstormen. Gewoon allemaal gekke dingen bedenken, zoals de hologrammen in de etalage en om dat dan verder uit te zoeken.” Trots poseert hij met de cheque. “Deze neem ik mee naar huis! Of we hangen hem op bij de Tio-vestiging in Utrecht!”