1. Home
  2. Nieuws
  3. Start-ups schakelen Tio-studenten in bij zoektocht naar investeerders

Start-ups schakelen Tio-studenten in bij zoektocht naar investeerders

Als je als startende onderneming financiering aantrekt, kun je drie keer zo snel groeien als je concurrenten, blijkt uit een onlangs gepubliceerd onderzoek van Dealroom.co, Techleap.NL en CBRE over start-ups. Maar hoe kom je aan die financiering? Schakel de hulp in van Tio-studenten!

Investor pitch deck

Businessstudenten van Hogeschool Tio duiken deze week, tijdens de Financeweek, in de financiering van diverse start-ups. Ze nemen de volledige financiële bedrijfsvoering van start-ups onder de loep, nemen een kijkje achter de schermen en volgen inspirerende workshops. Daarbij verzamelen ze relevante informatie, gaan ze aan de slag met een investor pitch deck en presenteren ze deze uiteindelijk aan investeerders.

Strategisch denken

Studenten adviseren onder meer start-up 247streaming.network, een bedrijf dat door middel van podcasts nieuwe manieren ontwikkelt om informatie en kennis bij de beoogde doelgroep te krijgen.

Professioneel werken

De finale van de Finance Week vindt plaats in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, waar studenten hun pitches houden voor echte investeerders.

De winnaar: MindMansion

De inzet is hoog, want de eerste prijs is maar liefst € 750,- cash! Die prijs gaat naar de studenten van groep MindMansion: zij gebruiken VR-technieken om angststoornissen te verhelpen. De jury: “In de pitch deck werd goed duidelijk waar de investeringen voor nodig zijn. Daarnaast is het bedrijf goed schaalbaar, hebben ze Europese ambities en zijn ze duidelijk op zoek naar smart money (lees: niet alleen geld, maar juist een investeerder die hen qua kennis ook verder kan helpen).”
Brent Op het Veld van het winnende team: “Ik denk dat we hebben gewonnen doordat we onze pitch kort en bondig hebben gehouden, zodat het voor de investeerders duidelijk was wat we nodig hebben. Superleuk om deze prijs te winnen!”