1. Home
  2. Nieuws
  3. Gastcollegedag Hengelo

Gastcollegedag Hengelo

“De 55+ marketing is niet sexy, maar wel heel belangrijk geworden door de vergrijzing van de bevolking. Kortom, een hot item”, aldus Bertien Koopman, marketing- en communicatieadviseur bij Van Keijzer Marketing, met kantoren in Enschede, Apeldoorn en Utrecht. Het was één van de uitspraken die de hbo-studenten tijdens de gastcollegedag in Hengelo aan het denken zette.

Heracles: voetbalclub als commercieel bedrijf

Commercieel directeur Rob Touissant van Heracles in Almelo beet het spits af. Hij gaf met veel flair een kijkje in de keuken van een voetbalclub als commercieel bedrijf met een begroting van 11 miljoen euro. Touissant gaf de studenten nog een mee dat het belangrijk is om in het begin van hun carrière gedrevenheid en passie te tonen en geen negen tot vijfmentaliteit aan de dag te leggen.

‘Oud’ speelt steeds grotere rol

Bertien Koopman liet met behulp van filmpjes zien hoe ‘oud’ in de marketing een steeds grotere rol speelt. “Oud heeft tijd gehad om wijzer, rijker en moediger te worden”, aldus Koopman over de insteek die verschillende communicatiebureaus hanteren. Zij voegde daar met nadruk aan toe dat dé 55plusser niet bestaat en dat het belangrijk is om deze doelgroep te segmenteren en daar vervolgens de wijze van benadering op af te stemmen.

Overleven in crisistijd én Zoover Award 2016

De dag werd afgesloten door Kim Egthuijsen, werkzaam bij Goedverblijf.nl. Ondanks de crisis wist dit bedrijf zich in korte tijd te ontwikkelen tot een succesvolle hotelaanbieder in Nederland, Duitsland en België. Intussen werken er acht mensen en Goedverblijf.nl is dit jaar verkozen tot beste hotelaanbieder tijdens de Zoover Awards 2016.

Stage en afstuderen

Alle sprekers gaven aan dat er bij hun bedrijven stage- en afstudeermogelijkheden zijn, zodat er gelegenheid was voor de studenten om te ‘shoppen’.

Lees meer over: gastcollege, marketing