1. Home
  2. Nieuws
  3. General manager bij Tulip Inn

Van stagiaire tot general manager bij Tulip Inn

Als studente Hotelmanagement begon ze als stagiaire in het Tulip Inn Hotel in Bodegraven. Het hotel besloot na een tijdje te rebranden en haar werd gevraagd om een klanttevredenheidsonderzoek te houden. Inmiddels is Denise Slappendel-Scholten general manager van Tulip Inn in Oosterhout. “Toen ik drie jaar geleden manager werd, dacht ik: kan ik dit allemaal wel?”

Hoewel Denise altijd hoopte in een vier- of vijfsterrenhotel te kunnen werken, kwam ze er al snel achter dat de drie sterren van het Tulip Inn beter bij haar pasten. “Dit soort hotels zijn veel huiselijker, wat knusser. Ik kwam erachter dat dat véél meer iets voor mij was.” Na het bekleden van diverse andere functies zou Denise ‘haar’ geliefde Tulip Inn niet meer verlaten. “Nadat ik op een gegeven moment assistent-manager werd, vroegen ze me drie jaar geleden of ik manager wilde worden van de vestiging in Oosterhout. Dat is altijd al mijn droom geweest.”

Veelzijdig en uitdagend

Het leukste aspect aan haar werk? “De veelzijdigheid”, benadrukt Denise. “Ik ben verantwoordelijk voor het hele team, voor de gasttevredenheid, de housekeeping, maar ook voor het budget.” Hoewel Denise iedere dag in dezelfde vestiging werkt, is geen dag hetzelfde. “Drie jaar geleden vond ik het zó spannend om manager te worden. Ik dacht: kan ik dit allemaal wel? Maar als ik terugkijk, had ik al zoveel kennis opgedaan. Op een gegeven moment kén je je hotel en ga je op je onderbuikgevoel af.” Daarnaast vindt ze haar werk uitdagend, iedere dag opnieuw. “Als er een klant met een klacht aan de balie komt en de manager wil spreken, zie ik het als een uitdaging om ze uiteindelijk toch tevreden te stellen.”

Leerzame opleiding

Veel aspecten van de opleiding Hotel- en Eventmanagement die Denise bij Hogeschool Tio volgde, komen terug in haar huidige werk. “Er zijn een hoop vakken geweest, waar ik veel aan heb gehad,” legt ze uit. “Het runnen van je eigen Stayokay als hotel, of het vak evenementenorganisatie; beide ontzettend leerzaam én gezellig.” Wel moet je flink gemotiveerd zijn, weet Denise. “Maar als je er echt voor gaat, vind je een goede aansluiting in de praktijk.”

Volg Denise op LinkedIn

Lees meer over: alumni, hotelschool, manager