1. Home
  2. Nieuws
  3. Commercieel directeur bij wereldtopper BCD Travel

Commercieel directeur bij wereldtopper BCD Travel

Het van oorsprong Nederlandse bedrijf BCD Travel staat in de top 3 van zakenreisorganisaties wereldwijd. Jeremy Bos had zijn diploma Internationaaal Toeristisch Management nog maar net binnen toen hij er aan de slag ging als travel consultant. Inmiddels is hij er doorgegroeid naar de functie van Director Commercial & Product Marketing EMEA. “De wereld van de zakenreizen is fascinerend”, vindt Bos. “De ontwikkelingen gaan razendsnel en er liggen veel mooie kansen.”

Wereldwijd marktleider

Zakenreisorganisatie BCD Travel houdt zich bezig met zakenreizen in de breedste zin van het woord. “We hebben klanten die 10 keer reizen bij ons boeken, maar ook klanten die bijvoorbeeld 10.000 of meer zakenreizen bij ons onderbrengen”, licht Jeremy Bos toe. “Daarnaast ontwikkelt het bedrijf diverse toepassingen, zoals reisapp TripSource, track and trace-systemen om reizigers in geval van nood snel te kunnen vinden en diverse boekingtools.” BCD Travel maakt onderdeel uit van BCD Group, wereldwijd marktleider in de reisindustrie. “Toch mooi dat een Nederlands bedrijf aan de top kan staan in de wereld”, vindt Jeremy.

Aansturen Europees marketingteam

Hij was nog maar net klaar met Tio, toen hij aan de slag kon bij BCD Travel. Sinds die tijd is hij niet stil blijven staan. Hij moest er hard voor werken, maar kreeg alle mogelijkheden om zichzelf binnen het bedrijf te ontwikkelen. Inmiddels is hij Director Commercial & Product Marketing EMEA. “Ik stuur een van de Europese marketingteams aan”, legt hij uit. “Dat is verspreid over Duitsland, Luxemburg en België. Zelf werk ik op het hoofdkantoor van BCD Travel in Utrecht. Het is heel boeiend werk en ook zeker leuk om een internationaal team aan te sturen.”

Zakenreisbranche staat nooit stil

De oud-Tio-student had vooraf dus nooit verwacht dat hij in de zakenreisbranche terecht zou komen, maar hij raadt het Tio-studenten zeker aan zich er ook eens op te oriënteren. “De zakenreisbranche is zo veelomvattend en complex, de ontwikkelingen gaan heel snel”, zegt Jeremy. “Het is een volwassen industrie, waar veel mooie kansen liggen. Je kunt geen dag stilstaan. Aan Tio-studenten zou ik dan ook willen zeggen: kom eens bij ons stage lopen!”

Schitterende tijd bij Tio

Hoe heeft Jeremy zijn tijd als Tio-student eigenlijk ervaren? “Ik vond het echt schitterend”, zegt hij lachend. “Ik heb een geweldige tijd gehad. Het was hard werken, veel stof en stage lopen in de zomervakantie, maar ik ben alleen maar blij dat ik het heb gedaan. Ik ben zelfs nog een keer uitgeroepen tot beste Tio-student van het jaar. Dat is toch leuk, om die waardering te krijgen.”

Jezelf ontwikkelen

Sinds zijn afstuderen heeft Jeremy een mooie groei doorgemaakt, maar hij blijft er nuchter onder. “Ik geloof niet in alleen maar hoger en meer. Wel in het beste uit jezelf halen en jezelf ontwikkelen. Ook is het belangrijk dat je energie krijgt van je werk. Mijn tip aan de huidige Tio-studenten is dan ook: zorg ervoor dat je verder komt, op welke manier dan ook. De keuze voor deze opleiding is in ieder geval vast een goede geweest!”

 Volg Jeremy op LinkedIn