1. Home
  2. Nieuws
  3. Marketingstage bij reclamebureau

Marketingstage bij reclamebureau

Gijs Maks loopt voor zijn studie International Business Management stage bij JWT Reclame Amsterdam. “JWT is een van de meest innovatieve bureaus op het reclamevlak. De verschillende opdrachten en mensen, de open sfeer, maar ook de focus op hard werken en een zo goed mogelijk resultaat behalen spreken mij aan. De grootste uitdaging is eigenlijk om gewoon mee te denken met het bedrijf.”

Gijs was altijd al geïnteresseerd in de reclamewereld. Gijs: “Het creatieve werk wat mensen daar doen spreekt mij erg aan. Ik had al eerder het idee om in deze wereld te stappen wanneer ik klaar ben met mijn studie. Dit is nu een mooie kans om uit te zoeken of dit echt wat voor mij is. Bij JWT Reclame is de manier van werken, de focus en zelfs de locatie net aangepast op het nieuwe oriëntatie gedrag van de consumenten en de ontwikkeling van nieuwe technologieën. Het is dus een erg innovatief bedrijf.”

Concurreren met BMW

Het meeste werk wat Gijs hier doet heeft betrekking op Opel. Gijs: “En dan vooral de advertenties en campagne benodigdheden die de dealers gebruiken. Als de dealer iets wil vervangen of veranderen, zoekt hij contact en zorg ik ervoor dat de producers bij JWT er wat moois van maken. Daarnaast doe ik ook research naar verschillende merken. Ik onderzoek wat bijvoorbeeld het laatste nieuws van BMW is en wat de verschillen zijn met de concurrenten. Ik bestudeer projecten die internationale prijzen hebben gewonnen, marketingstrategieën en social media.”

Creatieve innovatie

Bij JWT Reclame heerst een creatieve en open sfeer. Gijs: “Dit komt omdat de bedenkers, producers en business mensen vrijwel allemaal door elkaar zitten op kantoor. Iedereen is hier de hele dag hard aan het werk en probeert zijn of haar werk zo goed en professioneel mogelijk te doen, zodat de klant uiteindelijk volledig tevreden is en een campagne een groot succes wordt. Tijdens de lunch, klaargemaakt door Food Creative, word je elke dag op de hoogte gebracht van leuke nieuwtjes. Ook komt er op vrijdag eens per twee weken een bedrijf langs. Deze bedrijven presenteren hun eigen werk en dit kan variëren van after movies tot de introductie van Formule 1 auto’s. Deze presentaties zijn natuurlijk leuk om te zien en je kunt je goed laten inspireren door de creaties van deze bedrijven. De vrijdag wordt altijd afgesloten met een vrijdagmiddagborrel en zo ga je dus goed je weekend in!”

Internationaal karakter

Gijs heeft ook tijdens zijn opleiding ook al veel kennis opgedaan. Zo heeft hij het project International Business gedaan. Gijs: “We kregen hier de opdracht om een internationaal bedrijf te kiezen en te onderzoeken hoe dit bedrijf zich zou moeten aanpassen om in een ander land te beginnen.” Dit internationale karakter komt nu ook tijdens zijn stage terug. “Dit is zeker geen ‘koffie haal stage’. ‘Je hebt een fulltime job bij een internationaal bedrijf.” Gijs probeert zoveel mogelijk op te steken tijdens zijn stage. “Ik ben aan het uitzoeken of de reclamewereld echt wat voor mij is”.

Volg Gijs op LinkedIn.

Lees meer over: marketing, stage