1. Home
  2. Nieuws
  3. Veel online-marketingtalent in Amsterdam

Veel online-marketingtalent in Amsterdam

Maar liefst vier van de vijf teams die de finale van het project Digital Student Company wisten te behalen, waren afkomstig van Tio Amsterdam. De spannende finale in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein werd uiteindelijk gewonnen door team Wink Amsterdam, van Tio Amsterdam, met hun product: een door de consument persoonlijk samen te stellen oogschaduwpalet. Zij wonnen een dinercheque t.w.v. € 500,-.

De tweedejaarsstudenten Commerciële Economie en Ondernemerschap van alle vijf de Tio-vestigingen wisten hun online ondernemingen op enthousiaste wijze te presenteren aan de jury. Aan de finale ging een heel project vooraf waarbij de studenten in teams een product ontwikkelden, marktonderzoek uitvoerden, een ondernemingsplan opstelden, aandelen verkochten en uiteindelijk hun product daadwerkelijk aan de man brachten!

Flitsende pitches

De ondernemerslust spatte er vanaf tijdens de flitsende pitches en presentaties; de creatieve concepten vlogen je om de oren. Van doorzichtige oordopjes om gehoorschade te voorkomen tot APK-checks voor webshops om conversies te verhogen (die tweede werd) en van trendy ‘mix & match’-oorbellen tot door Colombiaanse vrouwen handgemaakte tassen (die derde werd).

De ideeën waren van hoog niveau, vond ook Tio-docente Lieve Martens. “De studenten stonden allemaal achter hun product, leuk om te zien dat ze zo enthousiast waren. En erg knap dat de studenten zo natuurlijk en spontaan stonden te presenteren. Sales hebben ze goed onder de knie. Digital Student Company is een praktijkgericht vak, de talenten van de studenten worden tijdens dit project heel goed zichtbaar.”

Winst voor Wink

Een team van Tio Amsterdam wist uiteindelijk met de winst naar huis te gaan. Met hun concept Wink Amsterdam bedachten zij een concept waarbij consumenten online eenvoudig een oogschaduwpalet persoonlijk samen kunnen stellen met gewenste kleuren. Een uniek concept dat in deze vorm nog niet bestaat. “Conceptueel heel sterk”, aldus de jury, die unaniem voor dit concept koos. “Het is een compleet verhaal, de merknaam is goed, de studenten waren niet bang met cijfers te werken en ook de presentatie zag er goed uit.”

Gat in de markt

“Ik had niet verwacht dat we zouden winnen”, zegt Yfke van het winnende team naderhand. “De andere ideeën waren ook heel goed. Waarom de jury toch voor ons koos? Ik denk omdat we een uniek product hebben; het is een probleemoplossend concept. Ik heb veel geleerd van dit project.” Teamgenoot Charlene vult aan: “Het was inderdaad een heel leerzaam project, niet alleen inhoudelijk maar ook bijvoorbeeld het samenwerken met je teamgenoten. Deze ervaring gaat ons later zeker van pas komen.”

Het winnende team bestaat uit Yfke Voorbij, Charlene Roseleur, Kevin Wolzak, Sarah Davidson en Nils van den Boogaard. Van harte gefeliciteerd!

Bekijk de foto's

9