1. Home
  2. Nieuws
  3. Oud-toerisme-studente richt eigen reisorganisatie op

Oud-toerisme-studente richt eigen reisorganisatie op

Naomi Jansen, oud-studente Internationaal Toeristisch Management bij Tio Rotterdam, startte onlangs samen met haar vader een reisorganisatie: Christoffel Travel. Reizen zit dit ondernemersduo echt in het bloed. Christoffel Travel biedt alle onontdekte parels in Noord- en Oost-Europese landen aan. Haar opleiding heeft haar enorm geholpen om deze stap te zetten. Lees hier haar verhaal over het ondernemen en haar studie bij Tio.  

Ondernemen in de reisbranche 

‘Nooit gedacht dat ik zou gaan ondernemen in de reisbranche, maar Tio heeft mij ertoe aangezet om het wél te doen! Recent heb ik samen met mijn vader Christoffel Travel opgericht, een reisorganisatie die alle onontdekte parels in Europa aanbiedt. Wij zijn echte reisliefhebbers en ontdekken het liefst samen alle unieke bestemmingen ter wereld. Onze slogan is dan ook Knowing the best local secrets. Christoffel Travel wil zich onderscheiden door de lokale unieke taste over de reizen heen te gieten. In samenwerking met onze lokale partners hebben wij unieke excursies ontwikkeld die je alleen bij Christoffel Travel vindt. 

Brede kennis 

Bij het starten van een eigen bedrijf komt veel kijken en je moet over uitgebreide algemene kennis beschikken; over ondernemen (ondernemingsplan, strategie), marketing, toerisme, social media en finance. Tijdens mijn studie heb ik hier veel over geleerd, wat erg handig was bij het opstarten van mijn eigen reisorganisatie.  

Leren door doen 

Bij Tio moet je de theorie daadwerkelijk toepassen in de praktijk. Zo heb ik een aantal fictieve toeristische bedrijven opgericht tijdens mijn studie. Gedurende deze projecten kriebelde het ondernemen en vond ik het altijd jammer dat het allemaal fictief was. Ik kreeg zelfs een keer een sollicitatie binnen tijdens één van deze projecten. Geweldig vond ik dat!  

Zin in het avontuur 

Ons plan is in eerste instantie de naamsbekendheid van Christoffel Travel te vergroten en zoveel mogelijk klanten een onvergetelijke, mooie reis te bezorgen. Wij bieden nu alleen nog de Noord- en Oost-Europese bestemmingen aan. Het idee is wel om het aantal bestemmingen over een aantal jaar uit te breiden. Daar hebben wij super veel zin in!’