1. Home
  2. Nieuws
  3. Studenten krijgen bij Tio de ruimte om zichzelf te ontwikkelen

“Studenten krijgen bij Tio de ruimte om zichzelf te ontwikkelen”

“Ik zie mijn zoon opbloeien op Tio”, vertelt Jaap Rieter, vader van Tio-student Joris, trots. “Hij vindt de stof van zijn hbo-opleiding International Business Management leuk en wordt goed begeleid. Dat was wel anders bij zijn vorige businessopleiding aan een andere (particuliere) school. Tio past veel beter bij hem.”

Na de middelbare school begon Joris vol goede moed aan een businessopleiding aan een particuliere hogeschool. “De eerste twee jaar was de begeleiding nog strak”, vertelt Jaap Rieter, “maar in zijn derde jaar was er vanwege de te grote groepen weinig begeleiding. Hij haalde net te weinig punten en moest stoppen met de opleiding. Een tegenvaller; voor hem, maar ook voor ons als ouders.”

Echt persoonlijke benadering

Joris koos vervolgens voor het instromen bij hbo businessopleiding aan Tio Utrecht en dat bevalt hem hartstikke goed. “Waar de vorige hogeschool tekortschoot, past Tio veel beter bij hem”, vertelt Jaap verder. “De gecommitteerde docenten, de écht kleine groepen en de persoonlijke benadering; de studenten krijgen echt de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en de docenten staan klaar om te helpen.”

Nadruk op praktijk

“Ik denk dat de kleinschaligheid en persoonlijke benadering van Tio erg belangrijk zijn voor studenten. Én de nadruk op de praktijk; de docenten hebben vaak veel praktijkervaring en weten de lessen daardoor interessant te maken voor de studenten”, licht Jaap toe. “Ik zie Joris opbloeien nu hij met zijn minors bezig is. Hij vindt het leuk, is er duidelijk mee bezig en heeft er lol in om dingen op te pakken. ”

Niveau is goed

“Het niveau van de opleiding is goed”, gaat Jaap verder. “De lessen zijn zeer praktijkgericht. De studenten krijgen veel cases waarbij ze kritisch leren denken en onderzoeken. En ze leren daardoor ook schrijven en presenteren, wat vaak nog wordt onderschat. Jezelf, maar ook de inhoud goed weten te presenteren, is een visitekaartje waar je veel bedrijven mee voor je kunt winnen.”