1. Home
  2. Nieuws
  3. Stage bij 5-sterrenhotel

Stage bij 5-sterrenhotel Grand Hotel Karel V

Stage lopen bij het prestigieuze Grand Hotel Karel V in Utrecht, dat was het doel van Hotelmanagementstudent Tijn Calis. Tijdens het Tio Career Event lukte het hem een sollicitatiegesprek bij het bekende 5-sterrenhotel te regelen en niet veel later had hij die stageplek daadwerkelijk in the pocket. Tijn: “Een eer om voor dit hotel te mogen werken.”

Hotel met historische allure

Ooit was het middeleeuwse monument en voormalige klooster in hartje Utrecht het onderkomen van ridders, priesters en keizers; vandaag de dag is het een luxe 5-sterrenhotel met een rijke historie. De eerstejaars hotelmanagementstudent Tijn wilde zijn stage niet voor niets graag bij het Grand Hotel Karel V lopen. Tijn: “De historie van het pand spreekt me erg aan. Daarnaast is het een 5-sterrenhotel met een goede naam in Nederland én Europa. En het is, voor mij, ook nog lekker dicht bij huis.”

Topgesprekken met gasten

De taken van Tijn zijn heel uiteenlopend waardoor hij veel aspecten van het hotel meekrijgt: van het verwelkomen van gasten tot placeren en van de bediening tot mise-en-placewerkzaamheden. Hij maakt dan ook lange dagen. “Vaak werk ik wel negen uur per dag en soms zes dagen achter elkaar. Dat is best zwaar. Maar ik vind het een eer om te mogen werken voor dit hotel en ik heb leuke collega’s. En de gesprekken met gasten vind ik top. Dat is toch wel het leukste van mijn stage!”

Leren van de praktijk

Tijn studeert Hotelmanagement bij Tio Utrecht. Hij koos voor Tio vanwege de kleine klassen en ervaren docenten die in de praktijk succes hebben behaald. Tijdens zijn stage heeft hij al meerdere vakken in de praktijk kunnen brengen, vertelt hij. “De vakken Koken theorie menuleer, Vaktechniek restaurant en Front office management bijvoorbeeld.” Daarnaast heeft hij ook al veel nieuwe dingen geleerd. “Ik heb geleerd te werken met systemen en heb nieuwe sociale vaardigheden opgedaan. Ook heb ik veel geleerd over gastvrijheid en gesprekken met gasten aangaan.”

Volg Tijn op LinkedIn