1. Home
  2. Nieuws
  3. Tio-studenten krijgen steun van bekende Nederlanders voor goede doel

De beste Student Company

De studenten bedachten een oranje lintje gemaakt van de reddingsvesten van vluchtelingen, waarvan de opbrengsten naar het goede doel gingen. 

"Het was een bijzonder spannende bijeenkomst", zegt een docent van Hogeschool Tio. "Studenten zouden zoiets nog wel vaker willen doen, en met alle teams van de Student Company minor, zodat zij ook kritische feedback krijgen van elkaar. Second Lifejacket won, na een spannende finale. De prijs gaat dit keer dus naar Amsterdam. Maar, het team uit Utrecht had ook een mooi project met Stix. Een van de juryleden wilde daar graag met de studenten over verder praten."

Bekende Nederlanders

De studenten van het project Second Lifejacket bedachten de “Orange Ribbon”, een oranje lintje gemaakt van de reddingsvesten van vluchtelingen. Johnny de Mol hielp de studenten met hun project en ook bekende Nederlanders als Dinand Woesthoff, Sanne Vogel en Remy van Kesteren uitten op de social media hun steun voor #re_vestlife.

Tijdens Koningsdag stonden de studenten op de Prinsengracht in Amsterdam om de lintjes te verkopen. De opbrengsten gaan naar de goede doelen Odyssea en Movement On The Ground.

 Accepteer cookiesJa, ik accepteer cookies om optimaal van de mogelijkheden van Hogeschool Tio gebruik te kunnen maken. Meer info