Thomas Cook mag in z’n handjes knijpen: tijdens de Bootcamp van Tio, de ANVR en Thomas Cook lopen Tio-studenten Internationaal Toeristisch Management over van de ideeën om de ancillaries (bijproducten van vakanties) van Thomas Cook Hotels & Resorts te verbeteren. Tijdens de finale vandaag presenteren ze hun ideeën aan de jury.
Echte cases
Tijdens het project Tourism Business Innovation buigen derdejaarsstudenten zich over echte cases van bedrijven in de reiswereld, en komen zo met allerlei ideeën die in de praktijk toepasbaar zijn. Student Pepijn: “Het leuke aan dit project is dat je werkt met echte bedrijven en ook echte mensen uit die bedrijven.” De case komt dit jaar van Thomas Cook: hoe kan Thomas Cook haar klantbeleving optimaliseren met behulp van ancillaries?
Goed ingespeeld
De studenten van alle Tio-vestigingen zijn goed op elkaar ingespeeld: vorige week nog gingen ze samen op studiereis naar Belgrado. De groepen zijn ingedeeld met behulp van het DISC-model, dat inzicht geeft in bewuste en onbewuste voorkeuren in gedrag en communicatie. “Ik heb dingen over mezelf geleerd die ik echt nog niet wist”, vertelt studente Femke. “En het is heel leuk om dit project te doen met studenten van andere Tio-vestigingen”.
SUP yoga en een privéfotograaf op vakantie
In zeven groepen presenteren de studenten hun ideeën aan de kritische jury. De ideeën lopen uiteen van een loyaliteitsprogramma of wasseretteservice tot chiparmbandjes voor de betaling van vrijwel alles op vakantie. En de winnaars? Dat zijn studenten Chantal, Sofie, Floris, Danique en Bianca met hun idee om Thomas Cook-klanten op vakantie SUP yoga, een privéfotograaf en een kookworkshop aan te bieden. Ook aan aftersales is gedacht: na de vakantie krijgen de klanten korting op een fotoboek bij HEMA.
Innovatieve ideeën
Jurylid Daniel Bogaards van Thomas Cook: “Ik ben heel blij met alle presentaties die ik gezien heb, wat een innovatieve ideeën! De winnende presentatie is erg goed gebracht met veel humor en leuke persona’s (lees: Tarzan en Jane), en de studenten hadden een goed gevoel voor de kosten.” Jurylid Gerben Hardeman van ANVR legt uit: “Deze groep legde de focus op de activiteiten op de bestemming zelf, en het is mooi dat we die ideeën kunnen belonen.” Chantal, van de winnende groep: “Het was een leuk project om te doen, en we hebben vooral heel veel lol gehad!”
Reiswerk Studenten Challenge
Maar dat was nog niet alles: vandaag werden ook vijf tickets vergeven voor de Reiswerk Studenten Challenge. Studenten Pepijn, Lotus, Chantal, Sofie en Deveny mogen volgend jaar hun talenten laten zien tijdens het zesdaagse event, waarin 60 excellente hbo-studenten aan de slag gaan met actuele thema’s uit de reisbranche. Gefeliciteerd!