1. Home
  2. Nieuws
  3. Toerismestudenten aan de slag voor Corendon

Toerismestudenten aan de slag voor Corendon

Toerisme en innovatie, dat is waar de studenten van Internationaal Toeristisch Management zich in mogen bewijzen tijdens de 5-daagse bootcamp gedurende de projectweek. In vijf dagen moeten de studenten met een creatieve oplossing komen voor de case: bedenk een nieuwe ancillary voor Corendon.  

Corendon, één van de grootste touroperators van Nederland, is dit jaar de opdrachtgever. Corendon wil dat de studenten aan de slag gaan met de ancillaries. Ancillaries zijn de extraatjes die je bij een reis kan boeken, denk aan een extra koffer meenemen op vakantie of vooraf een parkeerplek op de luchthaven reserveren.

Een betere klantbeleving

Mike Booijen, Customer Experience & Ancillaries Manager, geeft als tip mee om met een vernieuwende blik naar deze extraatjes te kijken. Wat is er allemaal mogelijk? “De studenten van nu staan actief in het leven en kijken op een andere manier naar deze vraagstukken. Ik ben benieuwd met welke nieuwe en inspirerende diensten of producten ze komen.”

Na een week van onderzoeken, discussiëren en vragen stellen komen de studenten met een presentatie voor de jury. De jury bestaat uit Mike Booijen, Debora de Roos (directeur Marketing bij Corendon) en Frank Radstake (werkt bij de ANVR).

Debora is vooral op zoek naar een viable product; een product dat goed te implementeren is en daarnaast zorgt voor een betere klantbeleving. Frank stond een aantal jaar geleden aan de wieg van de TBI-bootcamp en is blij met het enorme talent van de studenten. “Het stemt mij heel hoopvol voor de toekomst van de toerisme industrie.”

Blik op de toekomst

Nieuwe ideeën hebben de studenten genoeg. Bij de presentaties komen originele producten en diensten voorbij. Bijvoorbeeld om het parkeren, het overnachten voor een vroege vlucht én de vlucht zelf allemaal in één keer te kunnen boeken. De studenten hebben niet alleen oog voor de klant van nu, maar ook voor de toekomst, want sustainability en maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt steeds belangrijker in de toeristische branche.

De winnaars

Het winnende idee komt van team 2. De studenten bedachten een baby bag. Een handige tas met goodies en gadgets voor mensen die reizen met (kleine) kinderen. Hiermee wordt reizen een stukje makkelijker én leuker.

Jolien namens team 2: “We zijn zo blij en verrast dat we deze opdracht gewonnen hebben! Het is geweldig dat ons idee op een dag op de website van Corendon als service geboekt kan worden. Jury en onze begeleidende docenten, heel erg bedankt!”