Droom komt uit met stage bij whiskeybar in New York

The Flatiron Room in New York staat bekend als een van de beste ‘whiskey spots’ ter wereld. De beroemde bar voor liefhebbers van whiskey en live muziek schenkt meer dan 1.000 verschillende soorten whiskey. Student Hotel- en Eventmanagement Lars Versloot loopt er deze zomer stage. “Ik houd erg van whiskey, dus deze stageplek is top.”

Marketing- en eventstage

The Flatiron Room is een high end bar en restaurant in New York”, vertelt Lars, die er als stagiair marketing & events werkt. “Mijn taken hier zijn het voorbereiden van events, zorgen dat alles tijdens de events goed verloopt, de website en social media bijhouden en de telefoon aannemen. Ik wilde juist hier graag stage lopen omdat dit een wat kleiner bedrijf is en goede referenties had. De ideale manier om de evenementenindustrie in te stromen.”

Topstage

“Het leukste aan deze stageplek vind ik de locatie: New York City”, gaat Lars verder. “Dat was echt een droom van mij. Verder houd ik erg van whiskey, dus deze stageplek is top. Omdat ik nog geen 21 ben, kan ik helaas geen whiskeys aanbevelen bij de cliënten die we over de vloer krijgen.”

Whiskeyproeverijen

Lars heeft al veel geleerd tijdens zijn stage, vertelt hij. “Ieder weekend moet ik een whiskeyproeverij klaarzetten. Dit doe ik alleen; dat is best een verantwoordelijkheid. Daarnaast zijn mijn communicatieve vaardigheden echt vooruitgegaan. De overgang van het Nederlands naar het Engels viel me erg mee. Het hielp enorm dat ik mijn studie in het Engels volg.”

Daarom Tio

Lars studeert Hotel- en Eventmanagement. “Ik koos voor deze opleiding van Tio omdat de internationale mogelijkheden en de kleinere klassen mij erg aanspraken”, legt hij uit. “Hierdoor krijg je veel persoonlijke aandacht en je klas wordt echt een soort familie waarmee je hele leuke en leerzame jaren tegemoet gaat.”

The sky is the limit

Wat hij na zijn studie gaat doen, weet Lars al precies. “Als ik straks geslaagd ben, dan ga ik mijn eigen eventbureau opzetten. Met grote events voor jongeren, denk aan festivals en beachparty’s. Eerst in Nederland, later over de rest van de wereld!”

Volg Lars op LinkedIn