1. Home
  2. Nieuws
  3. Salesprofessionals leren je de kneepjes van het vak

Salesprofessionals leren je de kneepjes van het vak

Aan drie professionals uit het (sales)vakgebied de taak om de ambitieuze eerstejaarsstudenten International Business en Commerciële Economie klaar te stomen voor het doorlopen van een succesvolle salesweek. Tijdens de Kick-off op maandag 26 november in het Media Plaza Utrecht vliegen de praktische tips en adviezen van de experts je om de oren. De kop is eraf: let the sales week begin!

Jouri Schoemaker – life’s a pitch

Jonge ondernemer, Nederlands Kampioen Pitchen (2016), spreker en pitchtrainer Jouri Schoemaker geeft de studenten in zijn gastcollege een belangrijke les mee: "First sell, then make. Overtuig eerst je publiek met je idee en ga daarna aan de slag met je product.” Student Guido (International Business Management, Rotterdam) is overtuigd en gaat de concrete tips van Jouri zeker toepassen in de praktijk. “Handig, ik werk in de sales dus ik kan alles direct toepassen. Ik hoop dat ik mijn saleskwaliteiten tijdens de Salesweek kan verbeteren en ik nóg meer praktijktips voor de toekomst krijg.”

Alexander den Heijer – the why behind the what

Alexander den Heijer, internationaal spreker, trainer, schrijver én inspirator, zet de studenten in het tweede gastcollege tijdens de Kick-off aan het denken. Wanneer ben je goed in sales? Wat onderscheidt goede salesmensen van geweldige salesmensen? “In plaats van ‘ik wil iets van mijn klanten’, kun je ook denken: ‘ik wil iets voor mijn klanten betekenen’. Pas dan kun je het verschil maken.” Student Justin (Commerciële Economie, Amsterdam) is onder de indruk. “Heel interessant, ik vond het echt heel leuk. Vooral zijn boodschap over waarom we dingen doen, dat is interessant, daar kan ik wel iets mee.”

Feike Cats – Clienthusiasm! Are you ready?

Feike Cats, expert klantenthousiasme en –verleuker, auteur en directeur van Houden van Klanten sluit de dag af met een interactief college over ‘klanthousiasme’. Hoe creëer je tevreden klanten? Of belangrijker: hoe creëer je enthousiaste klanten? “Klanten raken enthousiast over dingen die ze niet verwachten. Bedrijven moeten dus geen (te) hoge verwachtingen creëren. Don’t tell it, just do it. En ook belangrijk: enthousiaste klanten begint met enthousiaste medewerkers. Altijd!”

Leren door doen

Gedurende deze allereerste Salesweek van Tio krijgen de studenten masterclasses, praktische trainingen en interactieve workshops waarin ze de kneepjes van het salesvak leren. Frank Moerdijk, docent marketing (Utrecht), vertelt: “Deze week zullen de studenten getraind worden door professionele trainers in o.a. salestechnieken, debatteren, presenteren en pitchen. Alle facetten van sales komen tijdens deze week voorbij. Ik denk dat dat heel goed is; de studenten leren er veel van en kunnen straks met deze kennis en ervaring de praktijk in.”