1. Home
  2. Over Tio
  3. Eventweek: Zinderende finale bij Jumbo

Eventweek: Zinderende finale bij Jumbo

Het was een zinderende finale vrijdag op het hoofdkantoor van Jumbo in Veghel. 26 teams van tweedejaars Eventmanagementstudenten van alle vestigingen streden in de Eventweek om de 1e plaats. De opdracht? Verzin een campagne die motiveert gezonder te leven en mee te doen aan de zogenoemde 'Health Check'.


Pitchen

De studenten stonden al op de eerste dag van de Eventweek voor een uitdaging: ze moesten een eerste concept pitchen. Maar, de kick-off bood ze vooraf wel een inspiratiesessie van Erik Peekel met antwoorden op vragen als: hoe ontwikkel je een onderscheidend idee en hoe verkoop je dat? Hoe overtuig je de klant? Hoe verplaats je je in de doelgroep?


‘Assumptions are the cause of all major fuck ups’

In een race tegen de klok gingen de groepen de strijd met elkaar aan. De opdracht bleek ingewikkeld, maar daardoor juist een interessante uitdaging. "Leuk juist, dat we niet een standaard feest moeten organiseren", vindt studente Rowi Arnold. "Ik verwacht veel verschillende concepten."

Coaches, met veel ervaring in eventmanagement, stonden de studenten bij met raad en daad. Ze hielpen de groepen op weg met tips als ‘Always keep the target group in mind’ en: ‘Assumptions are the cause of all major fuck ups’. Veel groepen wisten op dag 1 al een indruk te maken met hun pitches. "Keep up the good work", was dan ook het laatste advies van de dag.


Campagnefilms

Dinsdag, woensdag en donderdag werkten de teams op hun eigen vestigingen keihard verder aan de diverse concepten. Ze maakten allemaal een rapport, een video en een presentatie. In één grote ‘bingewatch’, zoals dagvoorzitter Rogier Elshout het noemde, bekeken de studenten en de jury vrijdag op het Jumbohoofdkantoor de 26 campagnefilms. De jury selecteerde 10 teams die hun voorstel mochten presenteren. 10 groepen maakten dus kans op de hoofdprijs.


Eerste plaats voor Tio Rotterdam

De studenten die mochten presenteren, haalden alles uit de kast. Ballonnen, een enorme Jumbobakfiets, confettikanonnen. Kosten noch moeite werden gespaard en de studenten hadden er duidelijk lol in praktisch aan de slag te gaan voor miljoenenconcern Jumbo. Na de presentaties bouwde de spanning zich verder op. De jury ging weer in beraad en riep uiteindelijk 3 groepen het podium op. De groep uit Hengelo, een groep uit Amsterdam en een van de Rotterdamse groepen. De laatste ging er met de felbegeerde beker vandoor. Onder luid gejuich namen de winnende studenten de bokaal en waarde cheque in ontvangst.



De organisatie kijkt alweer reikhalzend uit naar volgend jaar. Dan mogen de studenten die dit jaar de Hotel- en Eventweek volgen, hun vaardigheden als eventmanager laten zien!