1. Home
  2. Nieuws
  3. The Media Nanny deelt tips en tricks

The Media Nanny deelt tips en tricks met studenten

Doe iets anders dan de rest

‘Media Mastermind’ José Woldring richtte op 23-jarige leeftijd pr-bureau The Media Nanny op, gespecialiseerd in pr voor de dancescene. In haar portfolio vind je grote namen als David Guetta, Martin Garrix en Ryan Marciano. Op Tio Amsterdam neemt ze de studenten mee in haar wereld vol grote dj’s, appgroepen en pr-events.

In de juiste business

Van paardenmeisje in het kleine Groningse Loppersum tot CEO van een van de grootste pr-bureaus uit de dancescene: hoe krijg je dat voor elkaar? Op het juiste moment in de juiste business zitten, vertelt Woldring. In de dj-scene was nog amper pr, dus begon ze tijdens haar studie Media & Entertainment Management met de pr voor een paar bevriende dj’s. Precies in die periode begon de dj-industrie te boomen: de export van Nederlandse muziek verdubbelde. “Ik realiseerde me dat ik in de juiste business zat.”

Nieuwe manieren om meer mensen te bereiken

Maar het is niet alleen een kwestie van the right place at the right time: juist door haar creatieve insteek en originele ideeën werd The Media Nanny succesvol en staan de dj’s voor haar diensten in de rij. “We zoeken altijd naar nieuwe manieren om meer mensen te bereiken.” Bijvoorbeeld door Martin Garrix voor de MTV Awards aan te laten kleden door Armani, waarmee hij de prijs voor best geklede artiest in de wacht sleepte. Of door een nieuwe release akoestisch (in plaats van digitaal) te spelen tijdens een release-event. En dan gaat er ook wel eens iets mis, zoals een persbericht voor een pool party met de spelfout ‘poop party’. Oeps… even slikken en weer door!

Tips van een pro

Woldrings tips voor geslaagde pr: doe iets anders dan de rest, maak events leuk en groot door gebruik te maken van het netwerk van je netwerk, bouw een persoonlijke relatie op met je klanten en trek af en toe een blik influencers open (maar zorg wel dat je de juiste doelgroep te pakken hebt). Ook krijgen de studenten veel praktische tips mee: haal je diploma, ga eropuit en ontmoet mensen, wees niet bang om de mening van anderen te vragen, geef je grenzen aan en onthoud: there is more to life than Instagram or WhatsApp. “Voor je het weet heb je je telefoon 24/7 in je handen, that’s when your life ends.” 

Leuk en persoonlijk

Welke tips nemen de studenten mee naar huis? “Ik heb er ook sollicitatietips uit gehaald, bijvoorbeeld dat je niet in je motivatiebrief moet zetten dat je flexibel bent omdat iedereen dat al doet”, vertelt toerisme-studente Emily. “En dat het belangrijk is dat je een persoonlijke relatie met je klanten opbouwt, dat is ook goed om mee te nemen,” vult International Tourism-studente Nancy aan. Business-studente Lidiya vond het vooral leuk om te zien dat Woldring het verhaal echt vanuit zichzelf vertelde: “Daardoor werd de masterclass leuker en persoonlijker. Ik heb zelf stage gelopen bij een pr-bureau, en zij laat nu een hele andere kant zien dan wat ik tijdens mijn stage heb gezien.” Nancy vat samen: “Een super interessant persoon.”

Lees meer over: excellent, marketing, masterclass