Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management duiken tijdens de 5-daagse bootcamp Tourism Business Innovation in de wereld van toerisme-innovatie. De projectweek staat volledig in het teken van leren door te doen: de studenten mogen zich vijf dagen lang vastbijten in het ledenvoordeel voor ANWB Reizen.
Nieuw concept voor ledenvoordeel
Na een kick-off in Pathé Leidsche Rijn gaan de toerismestudenten aan de slag met een uitdagende opdracht: ontwikkel een ledenvoordeelconcept voor producten van ANWB Reizen, waardoor leden zich gewaardeerd voelen én nieuwe leden kunnen worden aangetrokken. ANVR-voorzitter Frank Oostdam trapte de week af met een gastcollege: “Hartstikke leuk om de aftrap te mogen doen van deze projectweek. Voor de deelnemende Tio-studenten is het een prachtige manier om voeling te krijgen met een aantal belangrijke uitdagingen in de reissector.”
Enthousiaste studenten
Tijdens een spannende finale op de laatste dag, in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, gaan de studenten de strijd met elkaar aan, want wie geeft ANWB Reizen het beste advies? Gert-Jan Bressers, Managing Director van FOX (onderdeel van ANWB Reizen) is benieuwd: “Ik ben erg nieuwsgierig naar de verschillende adviezen die we gepresenteerd krijgen. Aan enthousiasme bij de studenten is hier in ieder geval geen gebrek, dus dat belooft wat!”
Wie geeft het beste advies?
Studenten hebben goed hun best gedaan, blijkt uit de presentaties op de finaledag. Het beste advies komt van studenten Shanna Aerts, Maaike Vrancken, Famke Schoeman, Julia Muller en Gerdy de Jongh van Tio Amsterdam en Tio Utrecht. Zij bedachten een plan om leden te belonen voor activiteiten die ze met ANWB Reizen ondernemen: leden verzamelen footsteps met behulp van een wander coin. De jury: “De presentatie was erg creatief, en alle wensen van ANWB Reizen zijn erin meegenomen. Bovendien heeft het team leuke innovaties bedacht!”
Gefeliciteerd met de prijs!