De tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management werden ook dit jaar weer uitgedaagd om een nieuw touroperatorconcept te bedenken. Tijdens de online finale gingen de vijf teams met het beste idee de strijd met elkaar aan. De prijs? Een cheque waarmee de winnaars hun zelfbedachte reis ook echt mogen gaan uitvoeren!
- Een reis door de tijd
De Amsterdamse studente Masuma Sharifi maakt met haar reis het onmogelijke mogelijk. Zij neemt haar reizigers namelijk mee op een reis door de tijd door het zowel historische als moderne China. Extra veel lof ontving zij van de jury, bestaande uit professionals uit de reisindustrie, omdat ze het hele project individueel heeft uitgevoerd; én dan ook nog eens een finaleplek heeft bemachtigd! - Op zoek naar jouw innerlijke held
Maaike Vrancken en Imelda Hoorn van Tio Amsterdam stelden een avontuurlijke reis samen dwars door de Schotse hooglanden. Door middel van uitdagende excursies dagen zij hun reizigers uit om uit de comfortzone te stappen, hun innerlijke held te vinden en een echte ‘trailblazer’ te worden. - Tropische bestemmingen
Het concept Baywatch van Zara Mayer en Rosan Busstra uit Utrecht richt zich op het beschermen van het hart van onze planeet: de oceaan. Hun tweeweekse tour langs Bali, Lombok en de Gili-eilanden bestaat uit een idyllische snorkeltour, surflessen en ontspannende yogasessies op het strand, terwijl tegelijkertijd het afval op de paradijselijke stranden door de reizigers wordt opgeruimd. - Instagrammable Arabia
Een reis langs de meest instagramwaardige highlights van de Arabische wereld, dat is het concept van Eline Brok en Jody van Wallinga van Tio Hengelo. Hun touroperator TravelLike biedt een fotogenieke reis door Dubai, Abu Dhabi en Jordanië met veel mogelijkheden om perfecte kiekjes voor op social media te schieten. #Letsgetsocial - Niet alle klaslokalen hebben vier muren
De Utrechtse Famke Schoeman en Danicya Haurissa richten zich op een heel andere doelgroep: gezinnen met jonge kinderen en met een drang naar avontuur. Tijdens deze ontworpen reis door Indonesië leren de kinderen meer over de natuur, cultuur en geografie van de bestemming door middel van een interactieve app met quiz vragen.
Spannend tot op het laatste moment…
De jury moest nog lang in beraad om de nummers één, twee en drie aan te wijzen, maar kwamen uiteindelijk toch tot een unaniem besluit: met hun goed doordachte concept, creatieve videopitch en sterke online vragenronde gaat de eerste prijs naar Trailblazers van Maaike en Imelda! Maaike: “Het is gewoon super cool dat we de trip die we ontworpen hebben ook écht mogen maken! Het was best gek dat de finale online was, maar het gaf ons wel de kans om out of the box te denken.” En dat out of the box-denken heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Imelda: “I can’t even believe yet that we have won. I don’t know what to say”. Docente Marion weet wél wat te zeggen, namelijk dat er maar gauw getoast moet worden op de winst tijdens een Zoom-borrel!